Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4349
Başlık: | Sürdürülebilir temel eğitim yapılarında iç mekân konfor koşullarının değerlendirilmesi |
Diğer Başlıklar: | Evaluation of indoor comfort conditions in sustainable basic education buildings |
Yazarlar: | yanılmaz, Zeynep |
Anahtar kelimeler: | Sürdürülebilirlik, LEED Sertifikası, Temel Eğitim Yapıları, Konfor Koşulları;LEED Certified, Basic Education Structures, Comfort Conditions |
Yayın Tarihi: | Tem-2020 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Eğitim yapıları, hayatımız üzerinde son derece önemli etkilere sahip yapı grupları arasındadır. Beyin gelişiminin çevresel faktörlerle şekillendiği temel eğitim döneminde, eğitim yapılarının kalitesi çocukların öğrenme deneyimi üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Sürdürülebilir bir okul gerek sunduğu fiziksel olanaklar gerekse uyguladığı eğitim felsefesi ile öğrencilerin sürdürülebilirliği bir yaşam biçimi olarak benimsemelerine katkı sunmakta, aynı zamanda da ekonomik ve çevresel yarar sağlamaktadır. Gelişim çağında olan temel eğitim düzeyindeki öğrenciler için nitelikli ve konforlu öğrenme mekânlarının tasarlanması birçok açıdan kazanım sağlamaktadır. Bu çalışma kapsamında, Türkiye'deki LEED sertifikasına sahip temel eğitim okullarının iç mekânlarında uygulanan sürdürülebilirlik yaklaşımlarını tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı ise; sürdürülebilir iç mekân kriterlerine bağlı olarak kullanıcı görüşlerinin alınmasıdır. Bu bağlamda İstanbul ilinde yer alan iki adet LEED sertifikalı temel eğitim okulunda mevcut duruma ilişkin yerinde tespit ve anket çalışması yapılmıştır. Yerinde tespit çalışmasında giriş, derslikler, koridorlar, yemekhane ve ıslak hacimler; su verimliliği, enerji ve atmosfer, malzeme ve kaynaklar, iç ortam kalitesi, mekânsal organizasyon ve mobilya başlıkları altında incelenmiştir. Öğrenci ve öğretmenlere ise dersliklerin; iç hava kalitesi, ısıl konfor, işitsel konfor, görsel konfor, mekân organizasyonu ve mobilyaya dair koşullarının sorgulandığı anket tekniği uygulanmıştır. Anket çalışmalarının değerlendirilmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda; sürdürülebilir bina sertifikasına sahip temel eğitim yapılarında iç mekân konfor koşullarının bazı parametreler açısından yüksek olduğu saptanmıştır. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4349 |
Koleksiyonlarda Görünür: | İç Mimarlık |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
633529.pdf | 2.81 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.