Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4349
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authoryanılmaz, Zeynep-
dc.date.accessioned2022-07-20T11:54:49Z-
dc.date.available2022-07-20T11:54:49Z-
dc.date.issued2020-07-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4349-
dc.description.abstractEğitim yapıları, hayatımız üzerinde son derece önemli etkilere sahip yapı grupları arasındadır. Beyin gelişiminin çevresel faktörlerle şekillendiği temel eğitim döneminde, eğitim yapılarının kalitesi çocukların öğrenme deneyimi üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Sürdürülebilir bir okul gerek sunduğu fiziksel olanaklar gerekse uyguladığı eğitim felsefesi ile öğrencilerin sürdürülebilirliği bir yaşam biçimi olarak benimsemelerine katkı sunmakta, aynı zamanda da ekonomik ve çevresel yarar sağlamaktadır. Gelişim çağında olan temel eğitim düzeyindeki öğrenciler için nitelikli ve konforlu öğrenme mekânlarının tasarlanması birçok açıdan kazanım sağlamaktadır. Bu çalışma kapsamında, Türkiye'deki LEED sertifikasına sahip temel eğitim okullarının iç mekânlarında uygulanan sürdürülebilirlik yaklaşımlarını tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı ise; sürdürülebilir iç mekân kriterlerine bağlı olarak kullanıcı görüşlerinin alınmasıdır. Bu bağlamda İstanbul ilinde yer alan iki adet LEED sertifikalı temel eğitim okulunda mevcut duruma ilişkin yerinde tespit ve anket çalışması yapılmıştır. Yerinde tespit çalışmasında giriş, derslikler, koridorlar, yemekhane ve ıslak hacimler; su verimliliği, enerji ve atmosfer, malzeme ve kaynaklar, iç ortam kalitesi, mekânsal organizasyon ve mobilya başlıkları altında incelenmiştir. Öğrenci ve öğretmenlere ise dersliklerin; iç hava kalitesi, ısıl konfor, işitsel konfor, görsel konfor, mekân organizasyonu ve mobilyaya dair koşullarının sorgulandığı anket tekniği uygulanmıştır. Anket çalışmalarının değerlendirilmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda; sürdürülebilir bina sertifikasına sahip temel eğitim yapılarında iç mekân konfor koşullarının bazı parametreler açısından yüksek olduğu saptanmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectSürdürülebilirlik, LEED Sertifikası, Temel Eğitim Yapıları, Konfor Koşullarıtr_TR
dc.subjectLEED Certified, Basic Education Structures, Comfort Conditionstr_TR
dc.titleSürdürülebilir temel eğitim yapılarında iç mekân konfor koşullarının değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeEvaluation of indoor comfort conditions in sustainable basic education buildingstr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İç Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
633529.pdf2.81 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.