Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/663
Başlık: Beton yol karışımındaki ince agreganın yüzey pürüzlülüğüne etkisinin incelenmesi
Diğer Başlıklar: Investigation of concrete pavement fine aggregate effects on texture abrasion
Yazarlar: Karpuz, Orhan
Anahtar kelimeler: Beton Yol, İnce Agrega, İncelik Modülü, Aşınma, Pürüzlülük,Sürtünme Katsayısı, Temas Noktaları, Lazer Profilometre;Concrete Pavement, Fine Aggregate, Fineness Modulu, Abrasion,Friction Coefficient, Contact Points, Laser Profilometer
Yayın Tarihi: 2008
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü
Özet: Bu tez çalışmasında beton yollarda, karışım içindeki kalker ve bazalt ince agrega özelliklerine bağlı olarak, yol yüzey pürüzlülüğünün, lastik tekerlek yükü altında aşınması araştırılmıştır. Lastik tekerleğin pürüzlendirilmiş beton yüzeye sabit düşey ve yatay gerilme uyguladığı bir aşındırma deney düzeneği geliştirilmiştir. Çalışmada kalker, %50 kalker + %50 bazalt ve bazalttan üç farklı incelik modülünde toplam dokuz beton karışımı hazırlanarak geliştirilen deney düzeneğinde aşınmaya tabi tutulmuştur. 0, 1000, 5.000, 25.000 ve 100.000 tekerlek geçiş sayılarında, beton numune yüzeyinin sürtünme katsayıları, iki boyutlu yüzey profilleri, tekerlek temas alanı içindeki temas noktalarının kapladığı alan yüzdesi ölçülmüştür. En fazla aşınma kaybı kalker karışımlarda, en az kayıp ise (% 50 bazalt + % 50 kalker) ve bazalt karışımlarda elde edilmiştir. Test sonuçları incelik modülü ile sürtünme katsayısı arasında kuvvetli bir ilişkinin olmadığını göstermiştir. Investigation of concrete pavement fine aggregate effects on texture abrasionIn this thesis stuy, the texture abrasion of concrete roads depending on the fine aggregates subjected to tire loads is investigated. A special designed abrasion test setup consisted of tire applying a constant lateral and vertical load on a textured concrete surface was developed. The mix paremeters subjetcted to loading in the test setup were limestone , (%50 limestone + %50 basalt) mix, and basalt fine aggregate. The three main mixes were also diveded and classified into 9 different mixes according to three types of finess modulus. The changes in the friction coefficient, two dimensional profile of the surface texture, and the contact points were measured under 0, 1000, 5.000, 25.000, 100.000 tire passes. It was concluded that, overall the mix with %50 limestone + %50 basalt and bazalt mix will give the best performanse against the concrete friction abrasion under tire loads. The test results showed that there is no strong relationship between sand fineness modulus and friction coefficient.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/663
Koleksiyonlarda Görünür:İnşaat Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf38.86 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.