Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5539
Başlık: Türkiye'de mobilya endüstrisindeki küçük ve orta büyüklükteki (KOBİ) işletmelerin pazar eğilimleri ve pazar yönelimleri üzerine bir araştırma
Diğer Başlıklar: A research on the marketing trends and marketing orientation of small and middle sized Turkish furniture industry enterprises
Yazarlar: Bayram, Bahadır Çağrı
Anahtar kelimeler: Pazarlama, KOBø, Pazar e÷ilimi, Pazar yönelimi, Müşteri Odaklılık;Marketing, Marketing trends, Marketing Orientation, Consumer Orientation
Yayın Tarihi: Haz-2011
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü
Özet: Günümüz ekonomisinde özellikle KOBİ'ler itici güç durumunda bulunmaktadırlar. Türkiye'de orman ürünleri endüstrisi ekonomik açıdan son derece önemli bir yere sahipken, orman ürünleri endüstrisinde de mobilya sektörü son derece önemli bir yer tutmaktadır. Bu bağlamda: Mobilya sektöründe yer alan KOBİ'ler bu çalışma kapsamında konu edinilmiştir. Araştırma kapsamında TOBB veri tabanında verilen bilgiler esas alınarak araştırma evreni ve gerekli örnek sayısı hesaplanmıştır. İmkanlar dahilinde; Türkiye genelindeki bütün işletmelerden bir kısmıyla yüz yüze bir kısmıyla da online olarak iletişim kurarak söz konusu araştırmaya uygun olarak hazırlanan, anketlerin cevaplandırılması amaçlanmıştır. Ankette yer alan yargılarla çalışanların bulundukları işletmelerin pazarlama ile ilgili izledikleri yol, müşterilere karşı tutumları ve bir bilim olarak pazarlamayı ne derece önemsedikleri gibi konuların cevapları aranmıştır. Yargılara verilen cevaplar neticesinde elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi frekans tablosu, grafikler, ki-kare testi (x^2), çapraz tablo, ortalamalar ve standart sapma yardımı ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; Genel olarak; Türkiye'de faaliyet gösteren mobilya endüstrisi işletmeleri pazarlamaya bütçe ve imkanları doğrultusunda önem vermektedirler, işletmeler kurumsallaştıkça ve sermayeleri büyüdükçe modern anlamda pazarlamaya verilen önemin arttığı söylenebilir vb. gibi literatüre uygun sonuçlar elde edilmiştir.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5539
Koleksiyonlarda Görünür:Orman Endüstri Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
295009.pdf1.55 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.