Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5539
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorBayram, Bahadır Çağrı-
dc.date.accessioned2022-11-17T12:27:10Z-
dc.date.available2022-11-17T12:27:10Z-
dc.date.issued2011-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5539-
dc.description.abstractGünümüz ekonomisinde özellikle KOBİ'ler itici güç durumunda bulunmaktadırlar. Türkiye'de orman ürünleri endüstrisi ekonomik açıdan son derece önemli bir yere sahipken, orman ürünleri endüstrisinde de mobilya sektörü son derece önemli bir yer tutmaktadır. Bu bağlamda: Mobilya sektöründe yer alan KOBİ'ler bu çalışma kapsamında konu edinilmiştir. Araştırma kapsamında TOBB veri tabanında verilen bilgiler esas alınarak araştırma evreni ve gerekli örnek sayısı hesaplanmıştır. İmkanlar dahilinde; Türkiye genelindeki bütün işletmelerden bir kısmıyla yüz yüze bir kısmıyla da online olarak iletişim kurarak söz konusu araştırmaya uygun olarak hazırlanan, anketlerin cevaplandırılması amaçlanmıştır. Ankette yer alan yargılarla çalışanların bulundukları işletmelerin pazarlama ile ilgili izledikleri yol, müşterilere karşı tutumları ve bir bilim olarak pazarlamayı ne derece önemsedikleri gibi konuların cevapları aranmıştır. Yargılara verilen cevaplar neticesinde elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi frekans tablosu, grafikler, ki-kare testi (x^2), çapraz tablo, ortalamalar ve standart sapma yardımı ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; Genel olarak; Türkiye'de faaliyet gösteren mobilya endüstrisi işletmeleri pazarlamaya bütçe ve imkanları doğrultusunda önem vermektedirler, işletmeler kurumsallaştıkça ve sermayeleri büyüdükçe modern anlamda pazarlamaya verilen önemin arttığı söylenebilir vb. gibi literatüre uygun sonuçlar elde edilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectPazarlama, KOBø, Pazar e÷ilimi, Pazar yönelimi, Müşteri Odaklılıktr_TR
dc.subjectMarketing, Marketing trends, Marketing Orientation, Consumer Orientationtr_TR
dc.titleTürkiye'de mobilya endüstrisindeki küçük ve orta büyüklükteki (KOBİ) işletmelerin pazar eğilimleri ve pazar yönelimleri üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA research on the marketing trends and marketing orientation of small and middle sized Turkish furniture industry enterprisestr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Orman Endüstri Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
295009.pdf1.55 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.