Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5235
Başlık: Termal konfor duyarlılık ölçeğine göre ilköğretim dersliklerinin termal konfor açısından değerlendirilmesi
Diğer Başlıklar: The evaluation of thermal comfort on the primarily school classrooms by thermal sensation scale
Yazarlar: Altıntaş, Esra
Anahtar kelimeler: Termal Konfor, Ortalama Tahmini Oy, Memnuniyetsizlerin Tahmini Yüzdesi, İlköğretim;Thermal Comfort, PMV, PPD, Classroom
Yayın Tarihi: Oca-2008
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü
Özet: Herhangi bir mimari mekânda kullanıcının fiziksel ve zihinsel performansının istenen düzeyde olması ve mekânın bireyler için konforlu bir ortam oluşturması için gerekli en önemli etkenlerden biri o mekânın termal konfor düzeyidir. Mekân içinde bireyin termal konforunu belirleyen değişkenler; iç mekân hava sıcaklığı, ortalama ışınım sıcaklığı, hava hızı, bağıl nem, bireyin aktivite seviyesi ve kıyafet seçimidir. Tipik ilköğretim dersliklerinde termal konforun araştırıldığı bu tezin birinci bölümünde; tezin kapsam ve amacı, termal konfor tanımı ve onu sağlayan değişkenler, insan ve çevre arasında meydana gelen termal etkileşimler yer almaktadır. Bunların yanı sıra, bölgesel termal konforsuzluk, uluslararası termal konfor standartları, konu ile ilgili yapılan termal konfor çalışmaları ve literatürde var olan termal konfor hesaplama programlarından bazıları verilmiştiri İkinci bölümde, uygumla ve çalışma alanı olarak seçilen ilköğretim dersliklerinde yapılan termal konfor belirleme çalışmaları ayrıntılı olarak sunulmuştur. Üçüncü bölümde yapılan çalışmadan elde edilen bulgular ve bu bulguların irdelenmesi yer almıştır. Dördüncü bölümde ise bu çalışmadan elde edilen sonuçlar anlatılmış ve termal konforun sağlanması ve sürdürülmesi için bazı öneriler sunulmuştur.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5235
Koleksiyonlarda Görünür:Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
213888.pdf9.55 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.