Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4847
Başlık: | Yatayla eğimli yüzeylere çarpan jet akışlarının deneysel ve teorik olarak incelenmesi |
Diğer Başlıklar: | An experimental and numerical investigation of inclination on an impinging slot air jet flow |
Yazarlar: | Setareh, Arash |
Anahtar kelimeler: | Slot jet, Durma noktası, Standard k – ε model, Basınç katsayısı, Eğik jet;Slot jet, Stagnation point, Standard k – ε model, Pressure coefficient, Inclined jet |
Yayın Tarihi: | Ara-2008 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Bu çalışmada, açısal konumu değiştirilebilen düz bir levhanın üzerine faklı hızlarla türbülans akış koşulları çerçevesinde gönderilen havanın yüzey basınç katsayısının değişimi incelenmiştir.Çalışma deneysel ve teorik olarak 2 ana başlık altında yapılmıştır. Teorik çalışmada standart k ? ? türbülans modeli kullanılarak Fluent 6.3.26. paket programı yardımıyla sayısal çözümlemeler yapılmıştır.Deneysel çalışmada çarpan yüzeyin açısı 15o, 30o ve 45o olarak değiştirilmiştir. Reynolds sayısı 5333, 6658 ve 10200 olmak üzere 3 faklı değerde kullanılmıştır. Yüzey ? püskürtme ağzı arasındaki mesafe H/Dh=3, H/Dh=6 ve H/Dh=9 olarak değiştirilmiştir.Burada açısal değişimin maksimum yüzey basınç katsayısı üzerinde etkisi araştırılmıştır. Eğik yüzeylerde durma noktasının (x/Dh=0) konumu yüzeyin açısına bağlı olarak yer değiştirdiği tespit edilmiştir. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4847 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Makine Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
233659.pdf | 2.75 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.