Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4562
Başlık: Giresun-Espiye sahil yolu inşaatı (Km: 1+030-1+170) sağ yamacının mühendislik jeolojisi açısından incelenmesi
Diğer Başlıklar: The analysis of the right slope of Giresun-Espiye coastal road construction (Km: 1+03 ?1+170) by engineering geology
Yazarlar: Şahin, Nurdan
Anahtar kelimeler: Kütle Hareketleri, Yamaç Stabilitesi, Basitleştirilmiş Janbu yöntemleri, Giresun;Mass Movements, Slope Stability, Simplified Janbu tecniques, Giresun
Yayın Tarihi: Haz-2011
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü
Özet: Ülkemizin en çok yağış alan bölgesi olan Karadeniz Bölgesinin doğu bölümü, yamaçların dik eğimli olması nedeniyle kütle hareketlerinin oluşumuna fazlaca yatkınlık gösterir. Bu çalışmada, Giresun-Espiye karayolunun Km: 1+030 - 1+170 meydana gelmiş heyelanın duraylılığı mühendislik jeolojisi açısından incelenmiştir. Heyelan alanının 1/10000 ölçekli jeoloji haritası hazırlanmış ve litostratigrafi birimleri yaşlıdan gence doğru; Çağlayan Formasyonu (Üst Kretase) ve Alüvyon (Kuvaterner) olarak ayırtlanmıştır. Stabilite hesabı yapılacak olan bölgedeki zeminlerin mühendislik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla alınan zemin örneklerinin laboratuar deneyleri ile fiziksel özellikleri, dane dağılımı, kil cinsleri, içsel sürtünme açısı ve kohezyonu belirlenmiştir. Yamaçların jeolojik kesitleri çıkarılmış, muhtemel kayma düzeyleri belirlenmiş ilgili mühendislik özellikleri de kullanılarak Basitleştirilmiş Janbu yöntemlerine göre bilgisayar destekli geri analiz hesapları yapılarak güvenlik sayıları belirlenmiştir.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4562
Koleksiyonlarda Görünür:Jeoloji Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
285410.pdf8.23 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.