Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4325
Başlık: | İlk okul yapıları iç mekanlarında doğru yönlendirme için piktogramların konumlandırılması üzerine deneysel bir çalışma |
Diğer Başlıklar: | An experimental study on positioning and correct orientation of pictograms for interior of primary schools |
Yazarlar: | Vakhshouri, Seyedeh Elshan |
Anahtar kelimeler: | Görsel İletişim, İç Mimari, Grafik Tasarım, Piktogram, Çocuk.;Visual Communication, Interior Architecture, Graphic Design, Pictogram, Children. |
Yayın Tarihi: | Haz-2014 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Tİnsan, görsel bir varlıktır; çevresinden gelen yansımaları görsel iletişim sistemleri içinde değerlendirir. Çoğu zaman günlük yaşamında görsel iletişim sayesinde eylem ve düşüncelerini yönlendirir. Görsel iletişim; işaret, piktogram ve semboller aracılığıyla insanlar arasında söze gerek duymadan gerçekleştirilebilir. Bu çalışmada, görsel bir iletişim olarak işaret ve yönlendiricilerin tasarımları, piktogramların günümüzdeki rolü, çocuklar için tasarlanan piktogramların onların yaşamlarına etkisi ve bunların okul vb. çocuk mekânlarında doğru konumda uygulanması ele alınmıştır. Grafik tasarımın iç mimarideki etkisi, çevresel grafik ile iç mimarinin bu alanla ortak noktaları ve yönlendirme sistemlerinin en önemli elemanlarından biri olan piktogramların iç mimariyle ilişkisi vurgulanmıştır. Çalışma sürecinde, çocuk mekânları ele alınarak ve bir örnek üzerinden yola çıkılarak bir ilkokul seçilmiştir. Çocuklarla gruplar halinde seminer, anket ve alan çalışması yapılmıştır. Yapılan çalışmalar, gözlemler ve değerlendirmeler sonucunda, çocuklar açısından iç mekânda piktogramların doğru konumlanması için hangi uygulama yolunun daha etkili olacağı belirlenmeye çalışılmıştır. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4325 |
Koleksiyonlarda Görünür: | İç Mimarlık |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
365214.pdf | 4.15 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.