Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4042
Başlık: | Türk limanlarına yönelik boş konteyner sorununun araştırılması |
Diğer Başlıklar: | Investigation of empty container problem for Turkish ports |
Yazarlar: | Özdemir, Ünal |
Anahtar kelimeler: | Boş Konteyner, Boş Konteyner Sorunları, Türkiye.;Empty Container, Empty Container Problem, Turkey |
Yayın Tarihi: | 2011 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Konteyner taşımacılığı günümüz denizciliğinde sıvı yükler dışındaki yüklerde en fazla tercih edilen taşıma türüdür. Dünyadaki genel kargo yüklerinin % 95?i güvenilir, ucuz ve bir defada çok miktarda yük taşınabilmesi nedeniyle konteynerlerle taşınmakta olup, denizyolu ile gerçekle?tirilen uluslararası ticaret hacmi, her geçen gün süratle artmaktadır. Çeşitli istatistikler dünya çapında konteyner sayısının 2001 yılında 16 milyon TEU, 2004 yılında 18,8 milyon TEU, 2005 yılında 21 milyon TEU olduğunu göstermektedir. 2010 yılında ise bu rakamın 25 milyon TEU? nun üzerinde olduğu bilinmektedir. Artan konteyner sayıları da dünya limanlarının birçoğunda özellikle depolama, ta?ıma, bo? konteynerlerin yeniden konumlandırılması, liman operasyon sahalarının ciddi ölçüde daralması gibi sorunlara yol açarak liman performanslarını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu çalışma ile son yıllarda gündemde olan bo? konteyner yönetimi konusu ele alınmı?tır. Ülkemizin konteyner ticaret hacminin % 80?ini olu?turan Gemport, Haydarpa?a, ?zmir, Kumport, Marda?, Marport ve Mersin limanlarının konteyner giriş çıkış istatiksel verileri değerlendirilmiştir. Liman otorite ve yetkilileri ile konuyla ilgili olarak görüşme ve mülakatlar yapılmıştır. Yapılan çalışmanın sonucunda incelenen limanlardan Haydarpaşa ve Kumport limanları dı?ındaki limanlarımızda bo? konteyner yığılmasının yaşanmadığı görülmüştür. Genel olarak ülkemiz konteyner limanlarında bo? konteyner sorununun yaşanmadığı fakat gelecekte yaşanması muhtemel bir risk olarak değerlendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4042 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
292973.pdf | 3.49 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.