Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3248
Başlık: Kurumsal sosyal sorumluluğun algı ve değer bağlamında karşılaştırılmas
Diğer Başlıklar: Comparison of corporate social responsibility in perception and value
Yazarlar: Ön, Esra
Anahtar kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal SorumlulukPiramidi, Kurumlar Vergisi Rekortmeni İşletmeler;Corporate Social Responsibility, Corporate Social Responsibility Pyramid, Corporation Tax Recurrent Enterprises.
Yayın Tarihi: May-2017
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: urumsal sosyal sorumluluk (KSS) konusunda yürütülen akademik araştırmalar, büyük ölçüde şirket algı ve politikalarına dayanmaktadır. Şirket içi aktörlerin konuyu algılama biçimini konu edinen kapsamlı çalışmalar dünyada oldukça azdır. Türkiye'de ise bu kapsamda araştırmacı tarafından herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışma söz konusu eksikliği gidermek için şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk kavramını algı ve değer bağlamında ne şekilde algıladıklarını analiz etmek için gerçekleştirilmiştir. Bu konuda keşfedici bir bilgi ortaya çıkarmak, bu bilgi ile şirketlere öneriler geliştirmek ve ileriki araştırmalar için bir alt yapı oluşturmak araştırmanın temel hedefidir. Çalışma, teorik ve uygulama olmak üzere iki temel kısımdan oluşmaktadır. Teorik kısımda, genel olarak sorumluluk, sosyal sorumluluk ve son olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramları anlatılmış, dünyadan ve Türkiye'den örnekler verilmiştir. Uygulama kısmında ise Trabzon ilindeki 2014 yılında Kurumlar Vergisi Rekortmeni seçilen ilk 100 işletmenin 83'ünün ile çalışanları üzerinde anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak, araştırmanın örneklemini oluşturan Trabzon ilindeki 2014 yılı Kurumlar Vergisi Rekortmeni 83 işletme çalışanının, algı ve değer bağlamında KSS Piramidini paralel yönde algıladıklarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları ile oluşan KSS Piramidi ile Carroll'ın KSS Piramidi karşılaştırılarak, farklılıklar ve benzerlikler ortaya konulmuştur. Academic researches on corporate social responsibility (CSR) mostly rely on the perceptions and policies of companies. Comprehensive studies, that include the perceptions of the actors in the companies about the issue are very few though out the world and in Turkey. This study was conducted with an aim of filling this gap in the literature to analyze how companies perceive corporate social responsibility concept in perception and value context in order to make up for it. Its main goals are to introduce exploratory information concerning the issue, companies by relying upon this information and to constitute groundwork for the further CSR research. This study is basically composed of two sections as theory and fieldwork. In theory section, the concept of responsibility, corporate social responsibility and finally samples of global world and Turkey has been dwelled upon. In the fieldwork section, Trabzon in the year of 2014, a survey was conducted on the employees of the first 100 taxpayers and the analysis was obtained. Various analyzes were carried out with SPSS on the obtained data. As a result, it has been reached that the employees of the 83 Corporation Tax Recurrent Enterprises of the year 2014 in the province of Trabzon, which constitutes the scope of the research, perceive the CSR of the Trabzon province parallel to the value and the perception of the employees. Differences and similarities were revealed by comparing the CSR Pyramid formed by the research results with Carroll's CSR Pyramid.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3248
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
465814.pdf1.71 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.