Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2960
Başlık: Yavaş kent hareketi bağlamında kent pazarlama: Şavşat
Diğer Başlıklar: Urban marketing in the context of slow city movement: Şavşat
Yazarlar: Şahin, Halilibrahim
Anahtar kelimeler: Yavaş Kent, Kent Pazarlama, Şavşat;Slow City, City Marketing, Şavşat.
Yayın Tarihi: May-2019
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Küreselleşme sonucu artan rekabet ortamında kent yöneticileri, yeni ziyaretçileri kente çekebilmek için pazarlama çalışmaları içerisine girmektedirler. Kent pazarlama kavram olarak, hedef kitle açısından kenti çekici kılacak stratejiler geliştirerek; imaj oluşturma ve marka yaratma sürecini ifade etmektedir. Bu bağlamda, kent pazarlama stratejisi olarak değerlendirilen bir başka kavramda, yavaş kent kavramıdır. Yavaş yemek hareketinin, zaman içerisinde kentleri de içine almasıyla oluşan yavaş kent hareketi; kentler için hem yerel kalkınma modeli oluşturmak hem de kentleri cazibe merkezi haline getirmek için kullanılmaktadır. Bu çalışmada, kent pazarlama stratejisi olarak değerlendirilen yavaş kent hareketi tüm süreçleriyle ele alınarak, söz konusu harekete üye kent, Şavşat özelinde incelemeler yapılmaktadır. Yavaş kent hareketi sürecinde yapılan ve yapılması planlanan çalışmalar yerinde incelenerek Şavşat Belediyesi Yazı İşleri Müdürü Filiz Özcan ile kişisel görüşme gerçekleştirilmiştir. Yapılan incelemeler resmi verilerle karşılaştırılarak Şavşat ilçesinin yavaş kent unvanı çerçevesinde pazarlandığı sonucuna varılmaktadır. In an increasingly competitive environment as a result of globalization, urban executives have entered into marketing efforts to attract new visitors to the city. As a city marketing concept, by developing strategies that will make the city attractive in terms of the target audience; expresses the process of creating and branding the image. In this context, another concept considered as a city marketing strategy is the concept of slow urban. The slow city movement, which is formed by the slow food movement within the time of the cities; it is used to create a local development model for cities as well as to make cities a center of attraction. In this study, all the processes of the slow urban movement, which are evaluated as urban marketing strategy are examined in this action by the member city and in the case of Şavşat. During the slow city movement process the work planned to be done was examined at the site and personal interviews were conducted with Filiz Özcan the editor of the municipality of Şavşat. The examinations are compared with official data and concluded that the district of Şavşat is marketed under the slow city title.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2960
Koleksiyonlarda Görünür:Kamu Yönetimi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
563420.pdf1.26 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.