Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2760
Başlık: Ortaöğretim kurumlarında verilen muhasebe eğitiminin muhasebecilik mesleğine uygunluğunun değerlendirilmesi
Diğer Başlıklar: The evaluati̇on of accounti̇ng educati̇on eli̇gi̇bi̇li̇ty gi̇ven i̇n vocati̇onal secondary insti̇tuti̇ons to accountancy profesi̇on
Yazarlar: Karlıklı, Murat
Anahtar kelimeler: Muhasebe eğitimi, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Muhasebe Meslek Mensubu;Accounting education, Vocational and Technical High School, the Professional Accountants
Yayın Tarihi: Haz-2016
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Günümüzün rekabet ortamında işletmelerin sayısı hızla artmakta, bu artış her mesleği ve meslek mensubunu bu değişim ve gelişime ayak uydurma zorunluluğuyla karşı karşıya bırakmaktadır. Bu değişim ve gelişim muhasebecilik mesleğinde de kendini hissettirmektedir. Muhasebe alanındaki eğitimin ortaöğretim düzeyinde verildiği kurumlar Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri, eski adıyla Ticaret Meslek Liseleridir. Muhasebecilik mesleğinde ihtiyaç duyulan kalifiye eleman ihtiyacının karşılanması için gerekli öğretim sürecinin ilk aşaması bu kurumlarda ortaöğretim düzeyinde verilen muhasebe eğitimidir. Bu çalışmada, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde verilen muhasebe eğitiminin teorik ve pratik açıdan yeterliliği, öğretim faaliyetlerinin sektördeki ve mevzuattaki değişiklik ve yeniliklere göre güncelliği, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerindeki öğretim programlarının kendisinden beklenen fonksiyonu ne ölçüde yerine getirebildiği tespit edilerek ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda mesleki ortaöğretim kurumlarında verilen muhasebe eğitimiyle öğrencilerin muhasebecilik mesleğinin gerektirdiği yeterliliklere sahip olamadığı, bu okullardaki mevcut muhasebe eğitimiyle bireylerin muhasebecilik mesleğini icra edemeyeceği, ortaöğretim kurumlarındaki muhasebe eğitiminin yeniden yapılandırılması ve uygulamalı eğitime daha fazla ağırlık verilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. In today's competetive environment, the number of businesses is growing rapidly, and this increase makes each profession and the members of the profession face the difficulties of keeping pace with this innovation and development. These innovations and developments are felt in the profession of accounting. The institutions in which education on accounting field is supplied at secondary level are "Vocational and Technical Anatolian High Schools",or whit their former title" Vocational Trading High Schools". The first stage of the necessary education process to meet the nedd for skilled personnel in the accounting profession is the accounting education given at the secondary level in these institutions. In this study,the adequacy of the accounting education provided in Vocational and Technical Anatolian High Schools from the theorecial and practical aspects, the up-to-dateness of the training activities according to the changes and innovations in the sector and the legislation, and to the what extent the training programmes in the Vocational and Technical Anatolian High Schools fulfill the function expected have benn determined and suggestions for solutions to the problems found have benn given.According to the study,the results that students cannot acquire the qualifications required by the accounting profession by accounting training given in vocational secondary institutions, that the individuals will not be able to perform the accounting profession whit the current accounting education in these schools,and that the accounting education in secondary schools should be restructured and practial education should be given more emphasis have emerged.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2760
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
433883.pdf1.63 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.