Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2751
Başlık: Meslek lisesi öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesi: Trabzon ili örneği
Diğer Başlıklar: Determining entrepreneurship properties of vocational high school students: Example of Trabzon province
Yazarlar: Aydın, Salih
Anahtar kelimeler: Girişimcilik, Girişimcilik Türleri, Girişimcilik Özellikleri;Entrepreneurship, Entrepreneurial Types, Entrepreneurial Characteristics.
Yayın Tarihi: Oca-2015
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Girişimcilik konusu her geçen gün önemi artan, sunulan desteklerle bütünleşen ve bunun sonucunda da ekonomiye direk katkısı olan bir eylem sürecidir. Bu doğrultuda her ülke, girişimcilere ihtiyaç duymakta ve girişimcilik faaliyetlerinin oluşabilmesi için gerekli olan destekleri sunmaktadır. Devlet kanadı veya özel bir kuruluş aracılığıyla bir araya gelen girişim sermayedarları genç girişimcileri desteklemektir. Girişimciler, kendilerinde bulunan girişimcilik özelliklerine göre girişimcilik faaliyetlerini sürdürmektedirler. Bu nedenle söz konusu özelliklerinin belirlenmesi girişimcilik faaliyetleri için çok büyük bir öneme sahiptir. Çalışmanın amacı, meslek lisesi öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesidir. Bu doğrultuda, Trabzon ilinde merkeze bağlı meslek liselerindeki son sınıf öğrencileri üzerinde bir anket çalışması yürütülmüştür. Bu özellikleri belirlemede temel olarak risk eğilimi, bağımsızlık isteği, başarma ihtiyacı, yenilik eğiliminin ve kendine güven şeklinde 5 faktör kullanılmıştır. Demografik özellikler olarak; girişimcilik dersi, cinsiyet, kişisel özellikler, ruh hali ve meslek liseleri arasındaki farklılıklar dikkate alınmıştır. Analiz sonuçlarının elde edilmesinde SPSS istatistik paket programından faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre girişimcilik dersi alan öğrencilerin girişimcilik potansiyelleri yüksek çıkmıştır. Aynı zamanda cinsiyete göre yapılan karşılaştırmada da erkek öğrencilerin girişimcilik potansiyeli yüksek çıkmıştı. The importance of entrepreneurship has been growing, with this importance and supports given, it becomes a processwhichbenefitstheeconomicsituation of countrydirectly. Inthisdirection, everycountry needs entrepreneurs and supports the activites for entrepreneurship. The entrepreneurs who comes together thorough governmental ways orprivate institutions, are waiting for new ideas and young entrepreneurs to support. Entrepreneurs, continues its entrepreneurial activity according to the entrepreneurial characteristics in themselves. Therefore determination of entrepreneurial characteristics has a great importance of entrepreneurial activity. The aim of this is to study define the entrepreneurship features of vocational high school students. With this aim, we make a question Trabzon's vocational high schools in city center. We try to make this study in the concept of the risk and indepencetendency, need forsuccess, innovation skills and creative ness features of the students and also self-confidence of them. As an indicator, the entrepreneurship course takes in account the sex, personel features, mental state and differances between vocational high schools. We benefit from SPSS statistics program to obtain the analysis results. Entrepreneurship courses, according to the findings obtained in the field study results were higher entrepreneurial potential of students. Entrepreneurial potential of the male students in the comparison made by the same time gender is higher.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2751
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
385954.pdf1.28 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.