Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2600
Başlık: Trabzon ilinin pazarlanabilirliği üzerine bir inceleme
Diğer Başlıklar: Trabzon ilinin pazarlanabilirliği üzerine bir inceleme
Yazarlar: Burnaz, Ersin
Yayın Tarihi: Kas-2007
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Pazarlama, geçen zaman içerisinde önemi sürekli artan bir alan olmuştur. 21.yüzyılın başlarında bulunduğumuz şu yıllarda, imajla satış yapılabildiğini görmekteyiz. İnsanların zihninde iyi yer etmek, iyi mal yada hizmet üretmekle eşdeğer olmaya başladı. Aynı iki mamul arasından, sizin zihninizde hangisi daha iyi yer etmiş ise onu tercih ediyorsunuz. Şehir pazarlaması ise, bir kentin tüm boyutlarıyla hedef kitlesinde bulunan bütün grupların zihninde kendi imajını yaratmasıdır. Bunun için planlı programlı pazarlama faaliyetlerinin yapılması gerekmektedir. Trabzon ili, doğal kaynakları, kültür yapısı ve köklü tarihiyle, günümüze kadar kendi kendini pazarlamıştır. Planlı ve programlı bir çalışmayla tanıtımı yapılmamıştır. Bu çalışmada, öncelikle pazarlama hakkında ön bilgilere yer verilmiştir. Şehir pazarlaması ve marka şehir kavramları öz olarak açıklanmaya çalışılmıştır. Daha sonra, Trabzon ilinde pazarlanabilir varlıklar nelerdir, bunlar ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Son bölümde, şehrin nasıl pazarlanması gerektiği açıklanmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, planlı bir şekilde pazarlanan Trabzon ilinin elde edeceği kazanımlar açıklanmıştır. Marketing has gradually been a crucial department in last period. In 21st century, at the first period of this time we notice one able to do selling by reputation forming a power place in human’s mind equals to producing a good product and giving service. You can prefer your choice between the two products with you form a place in your mind. As far to the city marketing, it is to produce far a city in target group and also in all groups’ mind with the whole aspects. The activating of planned marketing regularly is compulsory to do. The city of Trabzon has been marketing itself with its natural sources, cultural construction and fundamental history up to now. Planned and programmed description has never been done. In this study, the introductory information was firstly given. The city marketing and brand city concepts have fundamentally been explained. Then, it has been given information as to which products might be marketed in details in Trabzon. In the last part, the information about how the city will be marketed was given. In conclusion, it was explained that what the city of Trabzon will gain by planned marketing.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2600
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
210765.pdf730.52 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.