Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2577
Başlık: Toplam kalite yönetimine geçiş süreci ve Yurtkur Trabzon Yurdu Müdürlüğü`de bir uygulaması
Diğer Başlıklar: The transition perid of total quality management and an application in Trabzon Higher Education Credit and dormitory institution
Yazarlar: Cengiz, Ekrem
Yayın Tarihi: Haz-2003
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: TKY, iş hayatının bütününde rekabeti, esnekliği, etkinliği geliştiren bir yönetim metodudur. TKY üretim işletmelerine uygulanabileceği gibi hizmet işletmelerine de uygulanabilir bir yönetim sitilidir. Organizasyonun her seviyesinde, her aktiviteyi, her departmanı ve her çalışanı kapsar. Çalışanların müşteri ihtiyaçlarım karşılayabilmek ve değer üretebilmek için gerek birey gerekse takım halinde çalışmalarına olanak sağlayan kapsamlı bir yoldur. TKY mümkün olan en düşük maliyetle müşteri tatminini sürekli artırmayı ana amaç edinen, birey odaklı bir yönetim sistemidir. Bütün departmanlarda yatay ve dikey örgütlenmelerin hepsini ve bunların türevlerini içeren sistematik kapsamlı bir yaklaşımdır. Bu araştırmada YjjrJkur !da~ görev yapan personelin TKY yaklaşımına dair tutumlan belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma modellerinden tarama modeli kullanılmış olup, tam sayım yapılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu, çalışanların sosyo-demografik özellikleri ve TKY'ye yönelik düşüncelerini belirlemeyi amaçlayan toplam 22 sorudan oluşmuştur. Verilerin çözümü için SPSS( Statistical Package for Social Science) paket programı kullanılmıştır. Araştırma kapsamında bulunan Yurtkur Trabzon Yurdu Müdürlüğüne bağlı 134 personelden 125 çalışana ulaşılabilmiştir. Bu araştırma sonucunda Trabzon Yurdu Müdürlüğü'nde görev yapan personelin TKY ile ilgili düşünceleri değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda çalışanların iş tatininlerinin seviyesi ile TKY'nin temel ilkelerinin uygulanma düzeyi arasında bir ilişki bulunmuştur. TQM is a way of managing to improve the effectiveness, flexibility and competitiveness of a business as a whole. It applies just as much to service industries as it does to manufacturing. It involves whole companies getting organized in every department, every activity and every single person at every level. It is a comprehensive way of working throughout the organization which allows all employees as individuals and teams to add value and satisfy the needs of the costumer. TQM is a person-focused management system with the main target of continually increasing costumer satisfaction at the lowest possible cost. TQM is a comprehensive systemic approach which comprises both horizontally and vertically, across all departments and functions, all employees of an organization and their interfaces. In this research, efforts are made to determine the view of personnel of Higher Education Credit and Dormitory Institution(HECDI) about TQM. In the research, as one of the research models, the one which is termed 'Descriptive Survey Model' is used. The population of the research is formed by the personnel of HECDI and all of the personnel are covered. The Questionnaire Form used in the research, contained total of 22 questions which were aimed at determining the views of the personnel about TQM and there were the questions about their socia-demographic characteristics. For data analysis, the program named SPSS was used. As a result of the efforts, of the 134 personnel of the HECDI, 125 personnel were reached for study purposes. In conclusion, It has been determined that there were relationship between the job satisfaction of the personnel and application level of the basic principle of TQM
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2577
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
137464.pdf7.84 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.