Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2417
Başlık: | Öğretim elemanlarının iş doyumlarının incelenmesi; KTÜ örneği |
Diğer Başlıklar: | Investigation of teaching staffs' job saticfaction;KTU sample |
Yazarlar: | Günaydın, Zeynep |
Yayın Tarihi: | May-2008 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Özet: | Bu çalışmanın amacı KTÜ (Karadeniz Teknik Üniversitesi)'de çalışan öğretim elemanlarının iş doyum düzeylerini belirlemek, demografik değişkenler (unvan, cinsiyet, yaş, medeni durum, kıdem) açısından iş doyumunun farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmaktır.Araştırmaya 2006?2007 eğitim-öğretim yılında KTÜ'ye bağlı fakülte ve meslek yüksekokullarında görevli öğretim elemanlarından 264 kişi katılmıştır. İş doyumunu belirlemek için akademik çalışmalarda çok yaygın olarak kullanılan ?Minnesota İş Doyum Ölçeği? ve kişisel bilgiler için ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır.Analizler için SPSS for Windows 12.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerine ilişkin verilerin çözümlenmesi için frekans, yüzde dağılımları, aritmetik ortalamalar, t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Bonferroni testi gibi istatistiksel çözümlemelerden yararlanılmıştır. Araştırma verilerinde demografik değişkenler açısından elde edilen sonuçlarda unvan değişkeni göre; fakültelerde çalışan öğretim görevlilerinin ödemeler, çalışma arkadaşları, tanınma alt boyutlarında meslek yüksekokullarında çalışan öğretim görevlilerinden, cinsiyet değişkenine göre; fakültelerde çalışan bayan öğretim elemanlarının çalışma arkadaşları alt boyutunda meslek yüksekokullarında çalışan bayan öğretim elemanlarından, medeni durum değişkenine göre; fakültelerde çalışan bekâr öğretim elemanlarının otorite, çalışma şartları, tanınma alt boyutlarında meslek yüksekokullarında çalışan bekâr öğretim elemanlarından daha düşük doyuma sahip oldukları bulunmuştur.Yaş değişkenine göre yetenekleri kullanabilme ve başarı alt boyutlarında fakültelerde çalışan 21-40 yaş arası öğretim elemanlarının meslek yüksekokullarında çalışan 21-40 yaş arası öğretim elemanlarından, kıdem değişkenine göre ise aktivite ve başarı alt boyutlarında fakültelerde çalışan 1-10 yıl arası kıdeme sahip öğretim elemanlarının meslek yüksekokullarında çalışan 1-10 yıl arası kıdeme sahip öğretim elemanlarından daha yüksek doyuma sahip oldukları görülmüştür. The aim of this study is to determine the level of job satisfaction of the personnel working for Karadeniz Techinacl Universiy (KTU), and to investigate whether or not job satisfaction shows variety in terms of demographic variables (title, sex, age, marital status, and length of service).264 personnel from the various faculties and vocational The ?Minnesota Job Satisfaction Survey?, which is commonly used in academic studies, was used to determine the level of job satisfaction, and a ?Personal Information Form? was used to get the personal information.SPSS 12.0 for Windows was used for the analyses. For the analyses of the data related to the hypotheses of the study, such statistical analyses as frequency, percentage, arithmetic means, t-test, one-way ANOVA, and Bonferroni test were used.In terms of demographic variables, the study has found the following: In terms of the variable of title: the teaching staff in the faculties have less job satisfaction in terms of payments, workmates and recognition sub-variables than the teaching staff in vocational higher schools.In terms of the variable of gender: The female teaching staff in the faculties have less job satisfaction in terms of workmates sub-variable than the female teaching staff in vocational higher schools.In terms of the variable of marital status: The single teaching staff in the faculties have less job satisfaction in terms of the authority, working conditions and recognition sub-variables than the single teaching staff in the vocational higher schools.In terms of the variable of age: The teaching staff in the faculties in the 21-40 age range have higher job satisfaction in terms of the the use of abilities and success sub-variables than the teaching staff of the same age range in the vocational higher schools.In terms of the variable of length of service: The teaching staff in the faculties with 1-10 years of experience have higher job satisfaction in terms of the activity and success sub-variables than the teaching staff with the same experience in vocational higher schools. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2417 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Ekonometri |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
230851.pdf | 741.93 kB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.