Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/949
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorShahkar, Amir-
dc.date.accessioned2019-10-22T07:23:09Z-
dc.date.available2019-10-22T07:23:09Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/949-
dc.description.abstractSon yıllarda Türkiye'de büyük bir problem haline gelen trafik kazaları, doğal afetlerden daha fazla sosyal ve ekonomik kayıplara sebep olmaktadır. Bu kayıpları azaltabilmek ve problemleri aşabilmek için yol güvenlik projeleri geliştirme çalışmaları yapılmakla beraber, ayrılan bütçenin sınırlı olması nedeniyle bazı çözüm yöntemlerinin bulunması ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu yöntemlerin en önemlisi; trafik kazalarında tehlikeli kesimler olarak adlandırılan kaza kara nokta tespiti ve iyileştirilmesidir. Bu çalışmada 113,5 km uzunluğundaki Trabzon bölünmüş sahil yolunda yer alan 010-21 ve 010-22 kesim nolu (Beşikdüzü-Of) yolu üzerinde 2011, 2012 ve 2013 yıllarında meydana gelen trafik kazaları incelenerek kazaların yoğun olduğu bölgeler, kaza kara noktaları sayı yöntemi kullanılarak tespit edilmiştir. Karayolları Genel Müdürlüğünde bulunan kayıtlar veri seti halinde coğrafi bilgi sistemi (CBS) yardımıyla analiz edilmiştir. Trabzon sahil yolunda meydana gelen kazalar oluş şekli, kavşak durumu, yaralanmalı, ölümlü, zaman dilimi, hava sıcaklığı ve yağış miktarı durumuna göre incelenmiş ve bu faktörlerin kara nokta tespitinde sebep olup olmadığı belirlenmiştir. Kara noktalardaki kaza nedenleri CBS ortamında sorgulamalarla ortaya konmaya çalışılmıştır. Böylece trafik kaza tutanaklarında yer alan veriler kullanılarak CBSnin kaza analizinde etkinliği ortaya konarak meydana gelen kazaların analizi yapılmıştır. In recent years, traffic accidents, a major problem in Turkey, have been causing more social and economic losses than those of natural disasters. In order to reduce these losses and overcome the problems, it is necessary to find some solutions along with new road safety projects due to lack of fund. The most important thing is to identify dangerous locations called accident black spots and make them improve. In this study, the accident black spot frequency rate method was used to determine the dangerous locations of traffic accidents on the 010-21 ve 010-22 sections of the divided coastal road (Beşikdüzü-Of) which is 113,5 km long in Trabzon between 2011-2013. The data set in the General Directorate of Highways was analyzed by geographic information system. The accidents occurring on the coastal road in Trabzon were analyzed in terms of the way they occur, kind of junction, their resulting in death or injury, their period of time, temperature and precipitation, and it was determined whether these factors were the causes of those occurring on the accident black spots by GIS. Those accidents were analyzed using the data from the accidents reports, thereby suggesting the effectiveness of GIS in accident analysis.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectTrafik Kazaları Analizi, Karayolu Güvenliği, Sayı yöntemi, CBS, Karadeniz Sahil Yolu.tr_TR
dc.subjectTraffic Accident Analysis, Highway Security, Accident Black Spot Frequency Rate Method, GIS, Blacksea Coastal Road.tr_TR
dc.titleTrabzon bölünmüş sahil yolu üzerinde coğrafi bilgi sistemleri ile trafik kazalarının analizitr_TR
dc.title.alternativeAnalyzing traffic accidents with geographic information system on Trabzon divided coastal pathtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İnşaat Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf5.66 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.