Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/767
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Seferoğlu, Ayşegül Güneş | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-13T09:03:40Z | - |
dc.date.available | 2019-10-13T09:03:40Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/767 | - |
dc.description.abstract | Bu tezde, Karayolları Teknik Şartnamesi'nin (KTŞ) plent-miks temel (PMT) tabakası için belirttiği %100 doğal agrega (DA) malzemesi için yapım şartlarını sağlayan kazınmış asfalt kaplama (RAP) malzemesi kullanım oranları, yapılan elek analizi ve yaş CBR testleri ile belirlenmiştir. Asfalt içeriği, modifiye proktor ve permeabilite testleri de RAP malzemesinin etkisini incelemek adına %100 DA kontrol numunesi olarak göz önüne alınarak yapılmıştır. Geri dönüşüm malzemesinden daha fazla yararlanabilmek için RAP-DA karışımlarına puzolanik çimento malzemesi farklı oranlarda takviye edilerek kullanılabilir maksimum RAP oranı belirlenmiştir. Kullanılabilir maksimum RAP oranı tayin edildikten sonra trafik yükleri gibi tekrarlı yüklemenin yapıldığı tekrarlı plaka yükleme testi gerçekleştirilmiştir. Alttemel tabakasının üzerine RAP karışımları ve %100 DA malzemesinden hazırlanan PMT tabakaları serilerek 0-40 kN yükleme boşaltma periyodunda gerçekleştirilen 100'er döngü sonunda elde edilen kalıcı ve elastik deformasyonlar ve birim şekil değiştirmeler belirlenmiştir. Tüm RAP katkılı karışımların maliyet analizleri yapılarak PMT tabakası yapımı ve malzemelerin nakliye harcamalarının RAP malzemesinin hangi uzaklıktan getirilmesi durumunda ekonomik bir uygulama olacağı araştırılmıştır. Çalışmalar neticesinde RAP malzemesinin %100 oranında kullanımının çimento takviyesi ile mümkün olduğu ve RAP kullanımının PMT tabakası için ekonomik bir alternatif malzeme olduğu sonucuna varılmıştır. Bu çalışma literatüre ve KTŞ'ne katkı sağlaması açısından önemli sonuçlar vermektedir. In this thesis, the reclaimed asphalt pavement (RAP) material ratios in the mix, which provide the criteria for the 100% virgin aggregate (VA) material specified by Turkey Highway Technical Specification (KTS) for the plant-mix base (PMT) layer, were determined by sieve analysis and soaked CBR tests. The asphalt content, modified proctor and permeability tests were also taken into consideration as a 100% DA control sample in order to examine the effect of RAP material. In order to benefit more from reclaimed material, the maximum RAP ratio available was determined by adding pozzolanic cement material to RAP-VA mixtures at different ratios. Following the determination of the maximum available RAP ratio, a cyclic plate loading test was carried out with repetitive loading such as traffic loads. The PMT layers prepared from the RAP blends and 100% DA material were laid on the base layer, and the permanent and elastic deformations and strains obtained at the end of the 100 cycle of 0-40 kN loading and unloading period were determined. Cost analysis of all RAP blends has been performed and it has been investigated that if the PMT layer construction and material transportation expenses are taken into account, whether it would be an economical application if the RAP materials were supplied remotely. As a result of the studies it was concluded that the use 100% of RAP materials with cement reinforcement is possible in roadway PMT layers and the RAP is an economical alternative material to virgin aggregate. This study gives significant results in terms of contributing to the literature and KTS. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Kazınmış asfalt kaplama (RAP), Plent-miks temel (PMT), Tekrarlı plaka yükleme testi, Maliyet analizi | tr_TR |
dc.subject | Reclaimed asphalt pavement (RAP), Virgin aggregate (VA), Plant-mix base (PMT), Cyclic plate loading test, Cost analysis | tr_TR |
dc.title | Kazınmış asfalt kaplamaların (RAP) çimento takviyesi ile plent-miks temel (PMT) tabakalarındaki performanslarının tekrarlı yükler altında incelenmesi ve maliyet analizi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investigation of the performance of cement-reinforced reclaimed asphalt pavement (RAP) materials in plant-mix base (PMT) layers under cycling loading and cost analysis | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | İnşaat Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
Tam Metin.pdf | 24.42 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.