Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/695
Başlık: Beton yol inşaatında kendiliğinden yerleşen betonun kullanılması üzerine bir araştırma
Diğer Başlıklar: An investigation on the use of self compacting concrete in concrete road construction
Yazarlar: Macit, Seda
Anahtar kelimeler: Kendiliğinden Yerleşen Beton, Beton Yollar, Basınç Dayanımı, Eğilmede Çekme Dayanımı, Sürtünme Katsayısı;Self Compacting Concrete, Concrete Roads, Compressive Strength, Flexural Strength, Coefficient of Friction
Yayın Tarihi: 2009
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü
Özet: Bir ülkenin ulaşım ağının yeterli düzeyde ve standartta olması o ülkenin gelişmişliğinin bir göstergesidir. Gelişmiş ülkelere göre ülkemizdeki yol ağı yetersiz kalmakta, buna karşın yollarımızdaki özellikle ağır taşıt trafiği artmaktadır. Bu durum üstyapıda önemli problemlerin çıkmasına neden olmakta, mali kaynakların da sınırlı olması konunun önemini daha da arttırmaktadır. Bu nedenle bir karayolu yatırımının proje ve inşaat safhalarında optimum çözümlerinin üretilmesi gerekmektedir.Günümüzde karayollarının büyük çoğunluğunu asfalt yollar oluşturmaktadır. Gelişmiş ülkelerin aksine ülkemizde beton yol uygulamalarına daha yeni başlanmıştır. Beton hammaddelerinin yerel kaynaklardan temin edilebilme imkânı beton yolları cazip hale getiren başlıca etmendir.Kendiliğinden yerleşen betonun (KYB) yol betonu olarak kullanılabilirliğinin araştırıldığı bu çalışmanın birinci bölümünde, günümüzde beton yolların önemi, üstünlükleri ve sakıncaları, projelendirme ve malzeme seçiminde dikkate alınacak esaslar, KYB'ye genel bir bakış ve beton yolların yüzey yapısıyla ilgili genel bilgiler anlatılmıştır. İkinci bölümde ise, bazalt ve kireçtaşı olmak üzere iki farklı tip agrega ile KYB tasarımları oluşturulmuş, bazalt agregalı karışıma çimento miktarını azaltarak uçucu kül ilavesiyle başka bir tasarım daha hazırlanmıştır. Elde edilen KYB'nin özelliklerini karşılaştırmak amacıyla süper akışkanlaştırıcı katkı katılmadan Kontrol Karışımı adı verilen geleneksel beton hazırlanmıştır. Elde edilen bu beton karışımların basınç, eğilmede çekme dayanımları tekerlek yükü altında aşınmaları ve sürtünme katsayıları araştırılmıştır, veriler tablo ve grafikler halinde gösterilmiştir. Üçüncü bölümde ise, deneylerden elde edilen sonuçlar irdelenmiştir. Dördüncü bölümde varılan sonuçlar açıklanmış, bu çalışmadaki noksanlıkların giderilmesi ve geliştirilmesi için devamında yapılacak çalışmalara dikkat çekilmiştir. Adequacy and standards of transportation network of a country is an indicator of its development level. Road network in Turkey is insufficient as compared to developed countries; on the other hand, traffic, especially heavy vehicle traffic, in our roads is continuously increasing. This leads to serious problems to occur in road superstructure; limited financial resources make the subject more important. For this reason, optimum solutions should be generated in design and construction phases of a highway investment.Today, asphalt roads constitute a big portion of highways. In contrast to developed countries, concrete road applications have begun recently in Turkey. The leading factor that makes concrete roads attractive is opportunity of supplying its raw materials from local sources.In this study, use of self compacting concrete (SCC) as road concrete was investigated. In first part, importance, advantages and disadvantages of concrete roads, principles in design and material selection, a general look to SCC and general knowledge about surface structure of concrete roads were given. In second part, SCC mix designs were prepared by using two different types of aggregates, namely basalt and limestone. Also, another mix was prepared by lowering cement amount of basalt aggregated design and adding fly ash into it. A Control Mix, which does not include super plasticizer, was prepared for comparison of properties of SCC. Compressive strengths, flexural strengths, wearing amounts under wheel loads, and friction coefficients of these mixes were investigated and results were presented in tables and graphs. In third part, results were examined. In fourth part, results were explained and recommendations for future studies were given.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/695
Koleksiyonlarda Görünür:İnşaat Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf2.93 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.