Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/6105
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorTuzcuoğlu, Berrin-
dc.date.accessioned2022-12-16T12:35:50Z-
dc.date.available2022-12-16T12:35:50Z-
dc.date.issued2021-02-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/6105-
dc.description.abstractGünümüzde mimari yapıların hem içerisinde hem dışarısında mekânlar yarattığı bilinmektedir. Yapının içi ve dışı arasında mekânsal ilişkiyi kuran ise giriş mekânlarıdır. Buradan hareketle çalışma, yapılarda iç mekân ve dış mekân ilişkisi giriş mekânlarının planlama ve tasarlanma kriterleri kapsamında çalışma alanı olarak belirlenen örnek üzerinden irdelenerek oluşturulmuştur. KTÜ Kanuni Kampüsü Orman Fakültesi öğrenci girişinin iç ve dış mekânı örnek alan olarak seçilmiştir. Gereksinimlere bağlı olarak çeşitlilik gösteren yapılar içerisinden eğitim yapısı seçilmesinin nedeni gençlerin fiziksel ve ruhsal sağlıklarına katkı sağlamaktır. Çalışma alanında gözlem ve anket teknikleri kullanılarak, kullanıcıların mekânların mevcut halinde yaşadığı sorunlarla beraber talep ve beklentileri tespit edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında mevcut mekânlara sanal ortamda iki farklı tasarım önerisi oluşturulmuştur. Hazırlanan tasarım önerileri 35 iç mimar ve 35 peyzaj mimarından oluşan 70 kişilik uzman gruba değerlendirilmesi için sunulmuştur. Kullanıcıların mevcut mekânlara verdiği ortalama 3,4390 değerleri hazırlanan sanal tasarım önerileriyle ortalama 4,0553 ve 4,1812 değerlerine çıktığı görülmüştür. Uzman değerlendirmelerden elde edilen veriler ışığında eksik bulunan yönler saptanmış ve tasarımda iyileştirmeler yapılmıştır. Son olarak iç-dış ilişkisinin doğru kurgulanmasıyla giriş mekânlarının planlama ve tasarımına katkısı tartışılıp, katılımcı tasarım sürecinin geliştirilmesine dair önerileriler sunulmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectİç mekân- dış mekân, İç-dış İlişkisi, Eğitim yapıları, Katılımcı tasarım süreci, Disiplinler arası çalışma, KTÜ Orman Fakültesi öğrenci girişitr_TR
dc.subjectIndoor-outdoor space, İndoor-outdoor relationship, Educational Buildings, participatory design process, interdisciplinary study, KTU Faculty of Forestry student entrancetr_TR
dc.titleYapılarda iç-dış ilişkisinin giriş mekânlarının planlama ve tasarımı kapsamında irdelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe examination of interior-exterior relationship in buildings within the scope of planning and designing of entrance spacestr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Peyzaj Mimarlığı

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
659319.pdf11.47 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.