Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5536
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorErsen, Nadir-
dc.date.accessioned2022-11-17T12:13:02Z-
dc.date.available2022-11-17T12:13:02Z-
dc.date.issued2010-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5536-
dc.description.abstractGünümüzde her alanda olduğu gibi zemin kaplamaları alanında faaliyet gösteren işletmeler arasında da yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. Bu rekabet ortamında işletmeler, kazançlarını arttırabilmek, hayatta kalabilmek, benzer ürünler arasında fark yaratabilmek için asgari uyum şartlarını sağlamanın da ötesinde, değişim süreci ile birlikte ortaya çıkan yeni tüketici eğilimlerini yakalamak ve farklılıklarını ortaya koymak durumundadırlar. Tüketici eğilimlerini anlamak için de ilk önce tüketicinin ihtiyaç, istek ve beklentilerini, hareket tarzlarını ve davranışlarını bilmek gerekir. Bu çalışmada tüketicilerin ahşap ve ahşap esaslı döşeme kaplama (parke) tercihlerini ve kullanımlarını, parkeyi niçin satın almaya karar verdiklerini, malı kullanırken ve kullandıktan sonraki tutumlarını, tüketicilerin hareket tarzlarını, aile içinde erkek ve kadın tüketicilerin davranış özelliklerini ve tüketicilerin laminat zemin kaplamasını tercih etme nedenlerini (laminat parkede aradıkları özellikleri) belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan anketler, Bursa iline bağlı olan Osmangazi, Yıldırım ve Nilüfer ilçelerindeki 475 tüketiciye yüz-yüze anket yöntemi ile uygulanmıştır. Uygulanan anketlerden 450'si araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Sonuç olarak, zemin kaplama tercihi, kullanımı, beklentileri, şikayetleri ve laminat parkelerdeki aranılan özellikler, aile içinde kadın ve erkeklerin tercihlerine göre değişmektedir. Mal ve hizmet üreten işletmelerin tüketici davranışlarını sağlıklı bir şekilde belirlemeleri gerekmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectOrman Ürünleri Sanayii, Parke, Laminat Parke, Tüketici, Tüketici Tercihleri, Satınalma, Satınalma Kararları, Tüketici Davranışlarıtr_TR
dc.subjectForest Products Industry, Parquet, Laminate Parquet, Consumer, Preference of Consumer, To Buy, Decisions of Buying, Behaviour of Consumerstr_TR
dc.titleParke tercihinde tüketici davranışlarının ve laminat parkelerin tercih edilme nedenlerinin cinsiyet açısından araştırılması (Bursa ili merkez ilçeleri örneği)tr_TR
dc.title.alternativeThe study of consumers behaviour on preference of parquet and reasons of preference laminate parquet in point of sex (model of central districts of Bursa province)tr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Orman Endüstri Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
270677.pdf2.69 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.