Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/552
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorDemir, Kurtuluş-
dc.date.accessioned2019-10-04T11:44:14Z-
dc.date.available2019-10-04T11:44:14Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/552-
dc.description.abstractBu tezde, tek yanlı doğrusal hareketli bir asenkron motor (DHAM) tasarımı yapılmış ve bu motor için hız kontrolü gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışmalarda ilk olarak DHAM?lerin yapısı, kullanım alanları ve tasarım aşamasında göz önüne alınması gereken kriterler verilmiştir. DHAM?lerde oluşan elektromanyetik olaylar açıklanmış ve bu olayların motor performansına etkileri üzerine durulmuştur. Tasarımı gerçekleştirilen motor için deneysel çalışmalar yapılmış ve eşdeğer devre parametreleri çıkarılmıştır. DHAM?ler için en uygun eşdeğer devre elde edilerek, çıkarılan parametrelerin kullanılması ile benzetim çalışmaları da gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya yönelik hız kontrolü için döner asenkron motorlara uygulanan skalar hız kontrol sistemi kullanılmıştır. Bunun için gerekli sürücü düzeneği oluşturulmuş ve farklı referans değerlerinde sistemin gerçek cevapları elde edilmiştir. Tasarlanan motor için önerilen bu kontrol yapısı veri toplama kartı ile gerçekleştirilmiştir. In this thesis, the single sided linear induction motor is designed and the speed control is realized for this motor. Firstly, the structure and uses of LIMs and the criteria which should be taken into consideration during the design process are given in our studies. The electromagnetic phenomena in LIMs are defined and focused on the effects of these phenomena on the performance of the motor. Experimental studies are performed for the designed motor and obtained equivalent circuit parameters. The most proper equivalent circuit for LIMs is obtained and the simulations are realized by using this equivalent circuit and the obtained parameters. The scalar speed control system applied to rotary ınduction motors is used for the aim of speed control in the practical application. For this reason, the required drive system is created and the real responses of the system are obtained for different reference speed values. The control structure suggested for designed motor is performed with data acquisition card.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectGerçek zamanlı denetim ; Kontrol kartları ; Kontrol yöntemleri ; Makine tasarımıtr_TR
dc.subjectReal time control ; Control cards ; Control methods ; Machine designtr_TR
dc.titleDoğrusal hareketli asenkron motor hız kontrolünün skalar kontrol yöntemi ile gerçekleştirilmesitr_TR
dc.title.alternativeImplementation of speed control of linear induction motor using scalar control methodtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Elektrik-Elektronik Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf2.09 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.