Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5451
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorSancar Özyavuz, Kıymet-
dc.date.accessioned2022-11-14T07:28:28Z-
dc.date.available2022-11-14T07:28:28Z-
dc.date.issued2012-09-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5451-
dc.description.abstractMimarlık eğitimi mimarlık okullarında başlamakta ancak yaşam boyu sürmektedir. Türkiye'de mimarlık eğitimi genel olarak, dört yıllık mimarlık bölümlerinde başlamakta ve bitmektedir. Mimarlık eğitimi ile mimarlık mesleği uygulaması arasında süreklilikten söz etmek mümkün değildir, hatta bir kopukluğun olduğu gözlenmektedir. Mimarlık eğitimini tamamlayan bir mimar, çoğunlukla kurumsal eğitimle ilişkisini kesmektedir. Mimarlıkta sürekli mesleki gelişimle amaçlanan, mimarların bilgi ve becerilerinin toplumun ihtiyaçlarına uygun olmasını garantiye alan, bunların yitirilmemesini, zenginleştirilmesini veya artırılmasını sağlayan ve yaşam boyu süren bir öğrenme süreci oluşturmaktır.Bu çalışmanın amacı, mimarlık eğitimi ve sonrasında karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik bir eğitim modeli oluşturmaktır. Araştırmada, sorunların tespit edilebilmesi için anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen verilere bağlı olarak uygulanması gereken eğitim yaklaşımı ve eğitim yöntemi tespit edilmiştir. Eğitim yaklaşımı olarak probleme dayalı öğrenme yaklaşımı, yöntem olarak da çağın gerekliliklerini yerine getirebilecek ve esnek bir yapıya sahip olan uzaktan eğitim tercih edilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda bir eğitim modeli oluşturulmuştur. Eğitim modelinde verilmesi gereken dersler anket çalışması sonucu belirlenmiş ve ders içerikleri oluşturulmuştur. Ayrıca eğitim yöntemine uygun web ortamı önerilmiştir. Tasarlanmış olan bu eğitim modelinin uygulanabilmesi için işlem basamakları tespit edilmiştir. Bu aşamada; veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulmuş olan bilgi testleri, katılımcıların ve araştırmacının görüşlerini belirteceği tutum ölçekleri önerilmiştir. Araştırmanın sonunda bazı sınırlılıklara rağmen bu eğitim modelinin işlerliği kanıtlanmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectMimarlık eğitimi, Uzaktan eğitim, Yaşam boyu öğrenme, Probleme dayalı öğrenmetr_TR
dc.subjectArchitectural education, Distance education, Life-long education, Problem Based Learningtr_TR
dc.titleMimarlık dünyasında yaşam boyu öğrenme:interaktif e-atölye modülü önerisitr_TR
dc.title.alternativeLifelong learning in architecture world: the proposal of interactive e-workshop moduletr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
315558.pdf13.35 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.