Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5249
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nezor, Seda | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-03T13:45:37Z | - |
dc.date.available | 2022-11-03T13:45:37Z | - |
dc.date.issued | 2011-01 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5249 | - |
dc.description.abstract | İnsan, soyutlama eylemini yaşadığı çevre içerisindeki olay ve olguları anlaşılabilir kılmak için gerçekleştirir. Genel anlamda soyutlama, somuttan soyuta ilerlemek olarak tanımlandığında, soyutlamanın insanı somuttan, gerçekten uzaklaştırdığı düşünülmektedir. Oysa soyutlama insanı olay ve olguların özsel bilgisine ulaştırmakta, gerçekten uzaklaştırmanın aksine gerçeğe yaklaştırmaktadır. Çünkü soyutlama gerçekte yeniden somuta varmak ve somut bütünü parçalarında ve birbirleriyle olan ilişkileri içinde tümüyle kavramak için kullanılan bir yöntem; bir araçtır.Bu bağlamda, mimarın özgün tasarımlar yapabilmesi, yapılı veya fiziksel çevreye dair yararcı öngörülerde bulunabilmesi için soyutlama eylemini daha bilinçli bir şekilde gerçekleştirmesi gereğine inanılmaktadır. Mimarlık disiplini içerisinde yadsınamaz bir yere sahip olan soyutlama eyleminin mimarlık disiplinindeki gereğinin vurgulanması; yerinin ve türlerinin belirlenmesi önem kazanmıştır. Yapılan araştırmalar, mimarlık eğitiminin öğrenciler üzerinde değişim oluşturduğunu göstermektedir. Bu bağlamda yapılan çalışma, mimarlık eğitiminin soyutlama eylemi üzerinde bir değişim yaratıp yaratmadığı kurgusu üzerine odaklanmıştır.Yapılan çalışma üç aşamada ele alınmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde, genel anlamda, soyutlama kavramı ve ilişkili olduğu soyut ve somut kavramları tanımlanmış, soyutlama eylemi ile mimarlık disiplini ilişkilendirilmiştir. İkinci bölümde mimarlık öğrencilerinin soyutlama farklılıkları incelenmiştir. Mimarlık eğitimi sonunda yaşadıkları değişimleri ve soyutlama üzerinde etkili olabilecek kişisel niteliklerin öğrencileri hangi soyutlama türüne yönlendirdiğinin izlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda ?konut? kavramı özelinde yapılan pilot çalışmanın yöntemi açıklanmıştır. Son bölümünde ise çalışmanın bulguları ve sonuçları açıklanmıştır. Soyutlama eyleminin mimarlık öğrencilerine kazandırılacak bilinçle özü yakalayan, yaratıcı ve özgün tasarımlar ortaya çıkaracağına; bu tasarımların tasarımcının yaratıcı gücünü arttıracağına ve kullanıcılara farklı seçenekler sunacağına inanılmaktadır. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Mimarlık Eğitimi, Soyut, Soyutlama, Algı. | tr_TR |
dc.subject | Architectural Education, Abstract, Abstraction, Perception. | tr_TR |
dc.title | Mimarlık eğitimi ve soyutlama | tr_TR |
dc.title.alternative | Architectural education and abstraction | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Mimarlık |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
275491.pdf | 11.13 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.