Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5244
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çilingir Özdemir, Alev | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-03T12:26:20Z | - |
dc.date.available | 2022-11-03T12:26:20Z | - |
dc.date.issued | 2010-02 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5244 | - |
dc.description.abstract | Tasarım, bir yaratıcılık kavramıdır ve mimari tasarım eğitiminin önemli bir parçasıdır.`Mimari Tasarım Eğitiminde Biçimin Değişen Anlamları' adlı araştırmada, tasarım eğitimi, mimari tasarım eğitiminin tarihsel süreci, mimari tasarım stüdyolarında verilmekte olan tasarım derslerinin tasarıma ve tasarımcıların eğitilmesine katkısı, biçim kavramının mimari tasarım eğitimindeki yeri, temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) mimari tasarım öğrencileri üzerindeki etkisi araştırılmaya çalışılmıştır. Ortaya çıkan etkiler, yapılan anket yöntemi yardımıyla, biçimsel ve anlamsal olarak değerlendirilmiştir. Anket çalışmasının yapıldığı grup, mimari tasarım eğitimine yeni başlamış olan 1. sınıf öğrencileri ile mimari tasarım eğitimini tamamlamak üzere olan 4. sınıf öğrencileri olarak ikiye ayrılmıştır.Yapılan tez araştırmasında temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) öğrenciler üzerinde bırakmış olduğu etkiler sonucunda birçok simgesel/anlamsal özellikler ortaya çıkmıştır. Bu özellikler, mimari tasarım eğitimini yeni almış ve mimari tasarım eğitimini tamamlamış olan gruplar arasında farklılıklar göstermiştir.Bu bağlamda, tezin birinci bölümünde mimarlık, tasarım ve eğitim kavramlarına değinilmiştir, mimari tasarım eğitiminin tarihsel gelişimi ve tasarım stüdyoları ele alınmıştır.İkinci bölümde, tez kapsamında yapılan çalışmalardan bahsedilmiştir. Mimari tasarım eğitiminde sıkça kullanılmakta olan temel geometrik biçimler (kare, daire, üçgen) ele alınmış, temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) simgesel/anlamsal özellikleri, araştırma yöntemi, yöntemin uygulanması anlatılmıştır. Tezin bulgular kısmında ise, mimari tasarım eğitiminde temel geometrik biçimlere (kare, daire, üçgen) ilişkin simge/anlam analizleri yer almaktadır. Son bölümde, yapılan araştırmayla ilgili olarak sonuçlar ve öneriler getirilmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Tasarım, Mimari Tasarım Eğitimi, Biçim. | tr_TR |
dc.subject | Design, Architectural Design Education, Shape. | tr_TR |
dc.title | Mimari tasarım eğitiminde biçimin değişen anlamları | tr_TR |
dc.title.alternative | The changing meaning of shape in architectural design education | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Mimarlık |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
259852.pdf | 3.62 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.