Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5244
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorÇilingir Özdemir, Alev-
dc.date.accessioned2022-11-03T12:26:20Z-
dc.date.available2022-11-03T12:26:20Z-
dc.date.issued2010-02-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5244-
dc.description.abstractTasarım, bir yaratıcılık kavramıdır ve mimari tasarım eğitiminin önemli bir parçasıdır.`Mimari Tasarım Eğitiminde Biçimin Değişen Anlamları' adlı araştırmada, tasarım eğitimi, mimari tasarım eğitiminin tarihsel süreci, mimari tasarım stüdyolarında verilmekte olan tasarım derslerinin tasarıma ve tasarımcıların eğitilmesine katkısı, biçim kavramının mimari tasarım eğitimindeki yeri, temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) mimari tasarım öğrencileri üzerindeki etkisi araştırılmaya çalışılmıştır. Ortaya çıkan etkiler, yapılan anket yöntemi yardımıyla, biçimsel ve anlamsal olarak değerlendirilmiştir. Anket çalışmasının yapıldığı grup, mimari tasarım eğitimine yeni başlamış olan 1. sınıf öğrencileri ile mimari tasarım eğitimini tamamlamak üzere olan 4. sınıf öğrencileri olarak ikiye ayrılmıştır.Yapılan tez araştırmasında temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) öğrenciler üzerinde bırakmış olduğu etkiler sonucunda birçok simgesel/anlamsal özellikler ortaya çıkmıştır. Bu özellikler, mimari tasarım eğitimini yeni almış ve mimari tasarım eğitimini tamamlamış olan gruplar arasında farklılıklar göstermiştir.Bu bağlamda, tezin birinci bölümünde mimarlık, tasarım ve eğitim kavramlarına değinilmiştir, mimari tasarım eğitiminin tarihsel gelişimi ve tasarım stüdyoları ele alınmıştır.İkinci bölümde, tez kapsamında yapılan çalışmalardan bahsedilmiştir. Mimari tasarım eğitiminde sıkça kullanılmakta olan temel geometrik biçimler (kare, daire, üçgen) ele alınmış, temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) simgesel/anlamsal özellikleri, araştırma yöntemi, yöntemin uygulanması anlatılmıştır. Tezin bulgular kısmında ise, mimari tasarım eğitiminde temel geometrik biçimlere (kare, daire, üçgen) ilişkin simge/anlam analizleri yer almaktadır. Son bölümde, yapılan araştırmayla ilgili olarak sonuçlar ve öneriler getirilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectTasarım, Mimari Tasarım Eğitimi, Biçim.tr_TR
dc.subjectDesign, Architectural Design Education, Shape.tr_TR
dc.titleMimari tasarım eğitiminde biçimin değişen anlamlarıtr_TR
dc.title.alternativeThe changing meaning of shape in architectural design educationtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
259852.pdf3.62 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.