Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5197
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | (Norşon) Özyaba, Mine | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-31T13:05:28Z | - |
dc.date.available | 2022-10-31T13:05:28Z | - |
dc.date.issued | 1998-02 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5197 | - |
dc.description.abstract | Trabzon'da belirlenen araştırma alanındaki ilköğretim okullarında, derslerin dışında yaşanan zamanın değerlendirilme şekillerine bağlı olarak okul mekanalarındaki açık alanların tasarım ilkelerinin ve standartlarının belirlenebilmesini amaçlayan bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; eğitime ilişkin tanımlar ve İlköğretim okullarının eğitim sistemi içindeki yeri tartışılarak çalışmanın amacı belirlenmiş ve Türkiye'de ilköğretim olgusunun yaşadığı yasal süreç anlatılmıştır. ikinci bölümde; çalışmanın amacına yönelik olarak seçilen ilköğretim yaş çağı nüfusunun (7-14) bedensel ve hareketsel, zihinsel (bilişsel), sosyal ve duygusal gelişim evreleri açıklanmış, oyunun çocuk gelişim sürecindeki yeri kapsamında oyunun tanımı ve oyun hakkında geliştirilen kuramlar anlatılmıştır. Ayrıca ilköğretim çağı nüfusunun yaş gruplarına göre oynadıkları oyun türleri ve mekanları, çalışmanın amacını oluşturan ilköğretim okulları bazında tartışılmıştır. Üçüncü bölümde; standart kavramı ve kent planlamada eğitim alanı standartları, diğer ülkelerle karşılaştırmalı olarak verilerek ilköğretim okullarındaki açık alanlara ilişkin genel tasarım ilkeleri açıklanmıştır. Dördüncü bölümde; çalışmanın amacı kapsamında belirlenen alanda (Trabzon'da) seçilen ilköğretim okullarına ilişkin bilgiler verilmiş, araştırma yöntemi anlatılarak elde edilen bulgular ortaya konmuş ve bulgulara yönelik irdelemeler sunulmuştur. Beşinci bölümde; araştırmaya ilişkin sonuçlar tartışılarak genel değerlendirmeler yapılmıştır. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Çocuk gelişimi, Oyun, İlköğretim okulu, Okul alanı standartları, | tr_TR |
dc.subject | Child Development, Play, Elemantary School, School Play Ground Standards. | tr_TR |
dc.title | İlköğretim okulları açık alan tasarım ilkeleri ve standartlarının tespiti | tr_TR |
dc.title.alternative | Define of design criterias and the standarts of open areas of elemantary schools | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Mimarlık |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
078116.pdf | 7.86 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.