Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5064
Başlık: Hava ile elektronik soğutmada optimum geometri ve işletme parametrelerinin araştırılması
Diğer Başlıklar: Investigation of optimum geometry and operating parameters in air cooling of electronics
Yazarlar: Sarper, Buğra
Anahtar kelimeler: Düşey kanal, doğal taşınım, karma taşınım, mesafe oranı, ısıl güç oranı, uzunluk oranı, kesit oranı, Nusselt sayısı, global iletkenlik, constructal theory;Vertical channel, natural convection, mixed convection, spacing ratio, heat dissipation ratio, length ratio, cross section ratio, Nusselt number, global conductance, constructal theory
Yayın Tarihi: Eki-2018
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü
Özet: Bu çalışmada, bir yüzeyinde ayrık ısı kaynakları bulunan düşey bir kanal içerisinde doğal ve karma taşınımla ısı transferi deneysel ve sayısal olarak incelenmiştir. Çalışmanın amacı, optimum geometri ve işletme parametrelerinin belirlenmesidir. Bu amaçla, farklı çalışma koşullarında, doğal ve karma taşınım rejimlerinde, ısı kaynaklarının mesafe oranı, ısı kaynaklarının ısıl güç oranı, ısı kaynaklarının uzunluk oranı ve kanalın kesit oranının optimize edilmesi amacıyla constructal theory yaklaşımı temel alınarak çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Hem gömülü ısı kaynakları için hem de farklı çıkıntı oranlarında çıkıntılı ısı kaynakları için çalışmalar yapılmıştır. Doğal taşınım için yapılan çalışmalar düzeltilmiş Grashof sayısının 9.6x10^5 ve 1.53x10^7 değerlerini kapsamaktadır. Karma taşınım çalışmalarında düzeltilmiş Grashof sayısı 1.53x10^7 olarak alınmış ve Reynolds sayısı 1000 ile 4000 arasında değiştirilmiştir. Yüzeyler arası ışınımla ısı transferi dikkate alınmıştır. Deneysel çalışma kapsamında hız ve sıcaklık ölçümleri gerçekleştirilmiş ve akış görüntüleme çalışmaları yapılmıştır. Sayısal çalışmalar ise ANSYS Fluent (v.15) programı ile yapılmıştır. Çalışmalar sonucunda, özdeş ısı kaynaklarının kullanımının sistemin genel soğutma performansını azalttığı, kanal girişinden itibaren giderek azalan ısıl yoğunluğun ise soğutma performansını artırdığı görülmüştür.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5064
Koleksiyonlarda Görünür:Makine Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
528936.pdf19.08 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.