Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5044
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Öztekin, Ebru | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-21T12:47:11Z | - |
dc.date.available | 2022-10-21T12:47:11Z | - |
dc.date.issued | 2011-02 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5044 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, yarı silindirik içbükey bir yüzey üzerine çarpan yarık hava jeti akışı ve ısı geçişi deneysel ve teorik olarak incelenmiştir. İçbükey bir yüzeyde oluşan sınır tabaka ayrılmasını engelleyerek ısı geçişini artırmak ve ayrıca yüzeyde daha üniform bir soğutma elde etmek öngörülmüştür. Reynolds sayısının 6 farklı değerinde ve lüle-plaka uzaklığının 8 farklı değerinde hidrodinamik ve ısıl incelemeler yapılmıştır.Hidrodinamik çalışmada, farklı çalışma koşulları için çarpma yüzeyi üzerindeki basınç dağılımları elde edilmiştir. Durma noktası basınç katsayısının, çalışılan Reynolds sayısı değerlerinde H/W değeri azalırken arttığı görülmüştür. 2 ? H/W<6 aralığındaki küçük jet-çarpma yüzeyi uzaklıkları için, durma noktası basınç katsayısı değerinin 1 civarında olduğu belirlenmiştir. H/W ? 6 için, jet merkezi hat hızı hızlı biçimde azaldığından dolayı, basınç katsayısı değerinin önemli derecede azaldığı görülmüştür. Ayrıca, durma noktası ve yüzey boyunca ortalama basınç katsayısı değerlerinin düz plakada en düşük değerler aldığı görülmüştür.Nihai olarak, içbükey yüzeylerde etkin bir soğutma için, incelenen her bir eğrilik yarıçapı için optimum Reynolds sayısı belirlenmiştir.Bu amaçla sunulan çalışma altı bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, genel bilgi ve literatür taraması sunulmuştur. İkinci bölümde, hidrodinamik ve ısı transferi deney düzenekleri tanımlanmış ve deneysel ve sayısal çalışma aşamaları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde bulgular, grafik ve tablolar halinde sunulmuştur. Çalışmadan çıkarılan sonuçlar ise dördüncü bölümde özetlenmiş ve beşinci bölümde öneriler sunulmuştur. Yararlanılan kaynaklar ise altıncı bölümde verilmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Yarık Çarpan Jet, iç bükey Yüzey Eğriliği, Fluent, Basınç Katsayısı | tr_TR |
dc.subject | Slot Impinging Jet, Concave Surface Curvature, Fluent, Pressure Coefficient | tr_TR |
dc.title | İçbükey yüzey üzerine çarpan yarık jet akışında akış ve ısı geçişi | tr_TR |
dc.title.alternative | Flow and heat transfer in a slot jet iimpinging on a concave surface | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Makine Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
275503.pdf | 13.58 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.