Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4744
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorBatmunkh, Batayam-
dc.date.accessioned2022-09-22T13:38:06Z-
dc.date.available2022-09-22T13:38:06Z-
dc.date.issued2016-11-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4744-
dc.description.abstractBu tez çalışması Maçka ve Çaykara Karayolları Tünellerinden arazi ve laboratuvar çalışması olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Arazi çalışmalarından 11 farklı tünel kazı aynasına ait spesifik enerji (kJ/m3), delik delme hızları (m/dak) ve bit aşınma hızı (mg/m) değerleri hesaplanmıştır. Delme hızları ve bit aşınma hızlarını belirlemek için 3 adet yarı balistik butonlu bit kullanılmıştır. Ayrıca, delgi işlemi sonrasında buton uçlarında görülen aşınma değişimleri incelenmiştir. Laboratuvar çalışmaları için tünellerden 11 farklı kazı aynasından numune alınmış ve alınan kayaç örnekleri üzerinde delinebilirlik, aşındırıcılık, fiziko-mekanik özellikler, spesifik enerji değerleri ve delik delme hızları hesaplanmıştır. Sonuç olarak elde edilen verilerin korealasyon analizleri yapılmış ve sonuçlar istatiksel olarak değerlendirilmiştirtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectSpesifik enerji, Delik delme hızı, Bit aşınma hızı, Aşındırıcılıktr_TR
dc.subjectSpecific energy, Drilling rate, Bit wear rate, Abrasivenesstr_TR
dc.titleMaçka ve Çaykara (Trabzon) karayolu tünellerindeki kayaçların delinebilirlik özelliklerinin araştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of the drillabiilty properties of rocks in Maçka and Çaykara (Trabzon) highway tunnelstr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Maden Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
446414.pdf2.3 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.