Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4521
Başlık: | Trabzon güney çevre yolu güzergahı Darıca (Akçaabat) - Yalı mahallesi (Trabzon) arasının mühendislik jeolojisi |
Diğer Başlıklar: | Investigation of the planned route of the southern highway between Darıca (Akçaabat) - Yalı mahallesi (Trabzon) in terms of engineering geology |
Yazarlar: | Dağ, Serhat |
Anahtar kelimeler: | Çevre yolu, Ayrışma, Jeomekanik sınıflandırma, Kaya kütle dayanım özellikleri;Highway (bypass), Weathering, Geomechanic, Classification, Rock Mass Strength |
Yayın Tarihi: | 2001 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Bu çalışmada Trabzon Güney Çevre Yolu Danca (Akçaabat) - Yalı Mahallesi (Trabzon) arası muhtemel güzergahında yüzeylenen kaya birimlerinin mühendislik özellikleri hem arazi, hem de laboratuvar deney ve gözlemleri ile belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla öncelikle muhtemel yol güzergahının da içerisinde bulunduğu, Trabzon F43-d4, G43-al ve G43-a2 paftalarında yer alan yaklaşık 40 km2'lik bir alanın genel jeoloji haritası yapılmıştır. İnceleme alanında 4 farklı birim ayırt edilmiştir. Bu birimler yaşlıdan gence doğru; kireçtaşı, marn arakatkıh andezit - bazalt ve piroklastlan (Üst Kretase), kumlu kireçtaşı, marn ara seviyeli andezit - bazalt ve piroklastlan (Eosen), taraça ve alüvyondur (Kuvaterner). Muhtemel yol güzergahı boyunca yüzeyleme veren kayaçların litoloji ve ayrışma durumları baz almarak, 1/10000 ölçeğinde mühendislik jeolojisi haritası yapılmış ve 5 alan ayırtlanmıştır. Bu alanlar; orta derecede ayrışmış aglomeralar (Lalan), az ayrışmış aglomeralar (2.alan), az ayrışmış bazalt (3.alan) orta derecede ayrışmış tüf (4.alan) ve ayrışmış breştir (5.alan). Ayırtlanan her bir alandaki kaya malzemelerinin fiziko-mekanik özellikleri arazi ve laboratuvar deneyleri ile bulunmuştur. Aynca her alanda kaya kütlesinin jeomekanik sınıflandırması yapılmış ve bu kaya kütleleri, temel olabilme, şev durayhlığı ve tünel kayası olmaları açısından irdelenmiştir. Yine ayırtlanan her alanda, kaya kütlesinin dayanım özellikleri Hoek-Brown ampirik kırılma kriteri ile bulunmuştur. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4521 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Jeoloji Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
106454.pdf | 12.33 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.