Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4310
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorMelikoğlu, Armağan Seçil-
dc.date.accessioned2022-06-30T06:51:37Z-
dc.date.available2022-06-30T06:51:37Z-
dc.date.issued2008-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4310-
dc.description.abstractGünümüzde pazarlama alanında işletmeler, artan rekabetin getirdiği güçlüklere karşı koyabilme ve pazarlama stratejilerini yeniden belirleme çabaları içerisindedirler. Bu anlamda son yıllara kadar önemi pek anlaşılmayan marka ve tüketici davranışları kavramları, artan rekabet ortamında etkin unsurlar olarak öne çıkmaktadır. Markayı yaratan fikir ve uygulamaların, bir kuruluşun kişiliğini, gelecek projelerini, sektördeki konumunu tümden belirleyecek bir önemde olması, markalaşma anlayışını daha da ön plana çıkarmaktadır.Kurumlar için önemli olan markanın, elbette tüketiciler tarafından da hatırda kalması göz ardı edilemez bir unsurdur. Ürünler, ambalajlar, reklamlar, mağaza tasarımları gibi markayı yansıtan birçok uyarıcı karşısındaki tüketici sürekli seçim yapmak zorunda kalmaktadır. Markanın tüketici zihnine yerleşmesini sağlayan ilk uyarıcılardan birisi, aynı zamanda ?marka mekanı? olarak da adlandırılabilecek olan vitrinler, mağaza tasarımında önemli mekanları oluşturmaktadır. Son otuz yıl içerisindeki gelişmeye bakıldığında, mağazaların iç ve dış tasarımlarının tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyecek ve satın almayı yönlendirecek etkilerinin olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu bağlamda vitrinleri, öne çıkan bir pazarlama stratejisi olarak ele almak mümkündür. Özellikle, mağazaların potansiyel alıcı kitlesini hedef alan, şeffaf sergileme mekanı olan, ürün satışı üzerinde olumlu etkilere sahip, tüketici üzerinde etkili olabilecek olan vitrinler üretim ile tüketim arasındaki ilişkiyi tamamlayan en önemli halkalardan birisi olmaktadır.Bu çalışma kapsamında marka mekanı olarak vitrin tasarımlarının öneminin tüketici davranışları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. İncelemenin uygulamasına örnek olması açısından, Türkiye'de sanayi, ticaret vb alanlarda önemli yeri olan Bursa ilinde, bünyesinde birçok yerli ve yabancı; marka olmayı başarmış firmaların bulunduğu Korupark Alışveriş merkezindeki mağazaların vitrin tasarımlarının tüketici davranışı üzerindeki etkisinin istatistiksel yöntemle irdelenmesi amaçlanmaktadır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectTüketim, Tüketici davranışları, Marka, Marka mekanı vitrintr_TR
dc.subjectConsumption, Consumer attitudes, Trademark, Trademark space Shopwindowtr_TR
dc.titleMarka mekanı olarak vitrin tasarımının önemi: Tüketici davranışları üzerinden deneysel bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeThe importance of shopwindow design as a trademark space: An experimental study on consumer attitudetr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İç Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
179179 (1).pdf4.99 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.