Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4300
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorDivit Kadı, Ayşe-
dc.date.accessioned2022-06-29T08:33:18Z-
dc.date.available2022-06-29T08:33:18Z-
dc.date.issued2021-12-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4300-
dc.description.abstractBirçok bilimsel çalışmalarda altlık harita olarak kullanılan konumsal verilerin üretilmesini amaç edinen teknolojilerden İnsansız hava araçları (İHA), haritacılık uygulamaları başta olmak üzere çok sayıda mühendislik uygulamalarında giderek yaygınlaşan bir kullanım alanına sahiptir. Afet yönetimi, tarımsal ve ormancılık faaliyetleri, deformasyonların izlenmesi, kırsal ve kentsel alanların planlanması gibi mühendislik projeleri ve bilimsel çalışmalarda ihtiyaç duyulan yüksek doğruluğu karşılayabilen insansız hava araçları sistemleri, kullanıcılara veri toplama ve bu verilerden çeşitli amaçlara yönelik harita üretimi yapabilme imkânı sunmaktadır. Tez kapsamında çalışma sahasına ait yüksek çözünürlüklü ortofoto haritasının üretilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca çalışma sahasında farklı topoğrafik yapılara göre sınıflandırılan alanlarda üretilen ortofoto haritasının doğruluğu, gerçekleştirilecek GNSS ölçümleriyle cm mertebesinde irdelenerek, yönetmelikte belirtilen standartlara uygunluğu incelenmiştir. Sonuçlar ışığında; her üç eksene (x, y ve h) ait karesel ortalama hata değerleri dikkate alındığında elde edilen ürünlerin doğruluk değerlerinin büyük ölçekli harita ve harita bilgileri üretim yönetmeliğine göre standartlara uygun olup olmadığı irdelenmiş ve bu değerlerin sınır aralığı içinde olduğu tespit edilmiştir. Daha sonra üretilen ortofoto haritasının doğruluğunun irdelenmesi uygulamasına geçilmiştir. Tüm test noktaları irdelendiğinde, x, y ve h bileşenlerindeki en büyük hata değerlerinin sırasıyla 5.9 cm, 4.5 cm ve 4.9 cm olduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak çalışma sahası düz alan, eğimli alan, yerleşim alan ve ormanlık alan olmak üzere 4 ayrı gruba bölünmüştür ve her gruba düşen test noktalarının doğrulukları ayrı ayrı incelenip her bir bölge için ortofoto haritasının doğruluğu irdelenmiştir. Her üç bileşen için ormanlık alandaki test noktalarının karesel ortalama hata değerlerinin en yüksek olduğu tespit edilmiştir. En düşük hata değerlerine sahip test noktaları ise düz alan bölgesinde yer aldığı gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectİnsansız hava araçları, Ortofoto, GNSS, Karesel ortalama hata değerleritr_TR
dc.subjectUnmanned aerial vehicles, Orthophoto, GNSS, Square mean errortr_TR
dc.titleİHA ile ortofoto harita üretimi ve duyarlılığın irdelenmesi: KTÜ kampüs alanıtr_TR
dc.title.alternativeGenerating the orthophoto map and examination of the accuracy using UAV: KTU campus areatr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Harita Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
704896.pdf12.5 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.