Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4283
Başlık: | Harita tapu kadastro programında öğrenci başarısını artırmaya yönelik materyal geliştirilmesi |
Diğer Başlıklar: | Material development for increasing the student success in map land registry cadastre programme |
Yazarlar: | Karaağaç, Emre |
Anahtar kelimeler: | Haritacılık, Öğretim tekniği, Bilgi eksikliği, Materyal geliştirme;geomatics, teaching technique, knowledge deficiencies, material development |
Yayın Tarihi: | Oca-2019 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Dünya'nın eski mesleklerden biri olan haritacılık, son yıllarda hızlı şekilde gelişen teknolojik imkânlar ile bilişim teknolojilerine doğru evirilmektedir. Bu sektördeki insan kaynağını yetiştiren eğitim kurumlarında ise daha çok klasik anlatım yöntemi kullanılmaktadır. Öğretmen merkezli olan bu yaklaşım öğrenmede yetersiz kalmaktadır. Oysa öğrenci merkezli ve öğrencinin daha aktif olduğu bir eğitim ortamı ve bu ortamda geliştirilen ders materyalleri öğrencilerin daha iyi yetiştirilmesine büyük katkılar sunacaktır. Bu amaçla öncelikle uygulama yapılacak ortaöğretim kurumu belirlenmiş, ortaöğretim, ön lisans ve lisans seviyelerinde verilen dersler ve bu derslerin öğretim strateji, yöntem ve tekniklerle ilişkileri de kurulmuştur. Öğrencilerin eksik olduğu konular belirlenmiştir. Örneklem grubu oluşturan öğrenciler tespit edilmiştir. Bu öğrencilerin mevcut bilgi eksikleri sınav analizleri ile ortaya çıkartılmıştır. Bu eksikleri gidermek için materyaller geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Daha sonra performansa dayalı farklı ölçme değerlendirme araçlarıyla materyallerin beceri kazandırma düzeyleri belirlenmiştir. Geliştirilen materyallerin öğr encilere ilgili konu hakkındaki becerileri kazandırmada etkili olduğu anlaşılmıştır. Harita disiplininin farklı alanlarında eğitici olarak görev alanlar ile araştırmacılara, derslerin öğretim strateji yöntem ve tekniklerine uygun olarak planlanması ve işle nmesi, öğrencilerin bilgi eksiklikleri farklı ölçme ve değerlendirme araçları ile tespit edilmesi, öğrencilerdeki bilgi eksikliklerinin giderilmesi için materyal geliştirmesi, derslerin işlenmesinde ve materyallerin uygulanmasında öğrenci merkezli yaklaşım benimsenmesi, önerilmektedir. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4283 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Harita Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
539005.pdf | 6.22 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.