Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4195
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorNacak, Cihan-
dc.date.accessioned2022-06-21T10:24:35Z-
dc.date.available2022-06-21T10:24:35Z-
dc.date.issued2020-08-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4195-
dc.description.abstractBu çalışmada, deniz suyu giriş sıcaklığının yük gemisinde bulunan soğutma sisteminin performansı üzerindeki etkileri ortaya konulmuştur. İlk olarak, soğutma sistemine konvansiyonel ekserji ve eksergoekonomik analizler uygulanarak farklı deniz suyu giriş sıcaklıkları ile parametrik bir çalışma yapılmıştır. Daha sonra teknolojik, fiziksel ve ekonomik kısıtlamaların üstesinden gelmek ve soğutma sistemi hakkındaki bilgileri arttırmak için ileri ekserji analizleri uygulanmıştır. Soğutma sistemi bir kompresör, bir kondansatör, farklı buharlaşma sıcaklıklarına sahip iki evaporatör ve iki genleşme valfinden oluşur. Soğutma sisteminin ekserjetik verimliliği, diğer işletim parametreleri sabit tutulurken, kondensere giren değişken deniz suyu giriş sıcaklığına göre hesaplanmıştır. Deniz suyu giriş sıcaklıkları, gemi güzergahında olduğu varsayılan bölgesel deniz suyu sıcaklık değerleri olarak seçilmiştir. Çalışma sonucunda deniz suyunun kondensere sıcak girişinin soğutma sisteminin ekserjetik verimliliğinde bir azalmaya neden olduğu belirlenmiştir. Soğutma sistemi bileşenlerindeki ekserji tahribatının bir kısmı kaçınılmazdır ve teknolojik, fiziksel ve ekonomik sınırlamalarla kısıtlanmıştır. Kapsamlı analizlere dayanarak, kondenser ve kompresör iyileştirilerek soğutma sisteminin ekserjetik verimliliğinde en büyük gelişme sağlanabilir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectEkserji, ileri ekserji, ekserji tahribatı türleri, buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi, eksergoekonomi.tr_TR
dc.subjectExergy, advanced exergy, exergy destruction types, vapor compression refrigeration cycle, exergoeconomy.tr_TR
dc.titleGemi rotasına bağlı olarak gemideki soğutma sisteminin performansının enerji, ekserji, ileri ekserji ve eksergoekonomi yöntemleri kullanılarak belirlenmesitr_TR
dc.title.alternativeDepending on the ship route, determination of the performanceof the ship cooling system by using energy, exergy, advancedexergy and exergy economy methodstr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
639447.pdf7.56 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.