Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4149
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorSekban, Dursun Murat-
dc.date.accessioned2022-06-21T05:37:46Z-
dc.date.available2022-06-21T05:37:46Z-
dc.date.issued2012-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4149-
dc.description.abstractPolimer esaslı kompozitler hafiflik ve korozyon direnci özelliklerinden dolayı son yıllarda özellikle 10 metrenin altındaki teknelerin inşaatında sıklıkla kullanılmaktadır. Üretilen kompozit teknelerde genellikle hava dolu tüpler kullanılmakta ve bu hava dolu tüpler, hava kaybına bağlı olarak sönme sorunuyla sıklıkla karşılaşmaktadır. Bu amaçla hava dolu tüplere alternatif olarak polietilen köpük doldurulan tüplerin kullanımı amaçlanmış ve çalışmada bu soruna çözüm olabilecek bir uygulama yapılmıştır.Bu çalışmada öncelikle kompozit malzemeler hakkında genel bilgiler ve kompozit malzemelerin gemi inşaa sanaayinde kullanımı anlatılmıştır. Kompozit teknelerin genel üretim aşamaları hakkında bilgiler verilerek tekne üretimi safhasına geçilmiştir.Tez kapsamında 6 metre uzunluğunda kompozit bir tekne üretimi yapılmış ve bu teknede polietilen köpük dolgulu tüp kullanılmıştır. Teknenin tamamlanmasından sonra tekne üretiminde kullanılan polietilen kompozit malzemeye ve tüp üretiminde kullanılan polietilen köpük malzemeye bir dizi deney yapılmıştır. Bu deneyler sonucunda polietilen tüp kullanımının hava dolu tüp kullanıldığı duruma oranla tekneye ekstra darbe direnci sağladığı ve tüp kısmında olası yaralanma durumunda teknenin seyrini tamamlaması için hava dolu tüplere göre avantajlar sağladığı gözlenmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectKompozit malzeme, tekne, polietilen köpüktr_TR
dc.subjectComposite material, boat, polyethylene foamtr_TR
dc.titleD kesit köpük dolgulu tüp monte edilmiş fiberglass tekne/bot imalatıtr_TR
dc.title.alternativeThe production of fiberglass boat D section filled foam tube was inbuilttr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
309803.pdf3.45 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.