Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4008
Başlık: | Bilezikli asenkron makinaların bilezikleri üzerinden bulanık mantık tabanlı hız denetiminin TMS320F2812 DSP ile gerçekleştirilmesi |
Diğer Başlıklar: | The implememtation of a fuzzy logic based speed controller for the slip-ring im using TMS320F2812 DSP |
Yazarlar: | Kesler, Selami |
Anahtar kelimeler: | Bilezikli Asenkron Motor, Bilezikler Üzerinden Gerilim Uygulaması, Bulanık Mantık,TMS320F2812 DSP, Kayma Gücü Geri Kazanımı, Hız Denetimi, Uzay Vektör Darbe Genişlik Modülasyonu.;Slip-Ring IM, Voltage Applying Over The Rings, Adaptive Fuzzy Logic, TMS320F2812 DSP, Slip Power Recovery, Speed Control, SVPWM. |
Yayın Tarihi: | Eyl-2006 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Bu çalışmada bilezikli asenkron motorların bilezikleri üzerinden hız denetim yöntemleri araştırıldı. Bilezikler üzerinden kayma frekansında gerilim uygulanmasının motor momenti ve akımları üzerindeki etkileri incelendi. Sistemin matematiksel modeliyle benzetim çalışmaları yapıldı. Uyarlanabilir sınırlı bulanık mantık tabanlı bir denetim sistemi ile bilezikler üzerinden uygulanan gerilim ayarlanarak akımlar ve momentüzerindeki olumsuz etkiler azaltılmaya çalışıldı. Deneysel çalışmalar için 100A 1200V dayanımlı bir evirici gerçekleştirildi. Bilezikler üzerinden uygulanan gerilim denetimi için Uzay Vektör Darbe Genişlik Modülasyonu(SVPWM) ve TMS320F2812 DSP kullanıldı. Yeni kullanılmaya başlanan bu sayısal işaret işlemcinin programlanması ile ilgili önemli bilgiler verildi.Motorun çalışma bölgesine göre rotordan sisteme, sistemden rotora güç akışınıincelendi. Negatif yük bindirimlerinde, ani yük uygulamalarında ve frenleme bölgelerinde kayıp gücü geri kazanan, geniş aralıklı bir hız denetimi gerçekleştirildi. Benzetim çalışmalarıyla karşılaştırıldı. Bilezikler üzerinden gerilim uygulanarak yapılan hız denetiminde sistemin fizikselve mekanik sınırları ortaya konularak, yöntemin hangi çalışma durumlarında kullanılabileceği araştırıldı. Özellikle senkron üstü motor ve senkron hız yakınlarındaçalışmanın etkileri ortaya konuldu.Son bölümde, uyarlanabilir sınırlı bulanık mantık tabanlı bir denetim sistemi ilerotor sargılarına uygulanan kayma frekanslı gerilimin tam filtre edilmiş sinüs olması durumunda sistem başarımı, motorun dört çalışma bölgesinde benzetim çalışmalarıyla incelendi. Filtre edilmemiş evirici çıkış gerilimleri ile yapılan uygulamalarla, tam sinüs çıkışlı, kayma frekanslı gerilimlerinin etkileri tartışıldı. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4008 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
182949.pdf | 5.59 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.