Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3444
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorTurgut, Yiğit Emrah-
dc.date.accessioned2022-05-10T13:23:10Z-
dc.date.available2022-05-10T13:23:10Z-
dc.date.issued2011-01-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3444-
dc.description.abstractBu çalışma, video konferans yoluyla gerçekleşen bir uzaktan eğitim deneyimi yaşayan öğretim üyesi, asistan ve öğrencilerin bakış açılarıyla verimliliğe etki eden faktörleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.Çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması benimsenmiştir. Veriler mülakatlardan, yapılandırılmamış gözlemlerden ve etkileşim hakkında daha ayrıntılı bilgiler sunan etkileşim gözlem formlarından elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini; 2009-2010 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Karadeniz Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümünde Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nden video konferans yoluyla ders alan öğrencilerden amaçlı örneklem yöntemlerine göre seçilen 8 öğrenci, dersi veren öğretim üyesi ve öğrencilerle aynı ortamda bulunan asistan oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiş, uygun çizelge ve tablolar oluşturularak yorumlanmıştır.Araştırma bulgularına göre, video konferans yoluyla gerçekleşen uzaktan eğitimde verimliliğe etki eden faktörler: bant genişliği, ses kesilmesi, bağlantı kopması, görüntünün netliği, kameraların özellikleri ve çekim alanı, video konferans teknolojileri gibi teknik unsurlar, öğrenci profili, asistanın varlığı, uzmanlara erişim, öğretmeni tanıma, ortama alışkın olma, sınıf ortamının düzeni, göz teması kuramama, jest ve mimiklerin anlaşılmaması, öğretmenin derse teşvik eden tavrı, ders dışı iletişim imkanı olmaması, öğretmenin kullandığı araç-gereçler, yöntem ve teknikler ile ders materyalleri olarak bulunmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectVideo Konferans, Senkron Uzaktan Eğitim, Verimliliktr_TR
dc.subjectVideo-Conference, Synchronous Distance Learning, Productivity.tr_TR
dc.titleVideo konferans yoluyla verilen derslerde verimliliğe etki eden faktörlertr_TR
dc.title.alternativeThe factors having effect on productivity in lectures via video-conferencingtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
276454.pdf1.24 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.