Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3439
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorBahçekapılı, Ekrem-
dc.date.accessioned2022-05-10T12:54:54Z-
dc.date.available2022-05-10T12:54:54Z-
dc.date.issued2010-07-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3439-
dc.description.abstractİletişim ve etkileşim, öğrenme-öğretmen süreçlerini etkileyen en önemli değişkenlerdendir. Uzaktan eğitim ortamlarında öğrenme faaliyetlerindeki etkileşim geleneksel sınıf ortamları ile kıyaslandığında oldukça sınırlıdır. Bu sınırlılık uzaktan eğitim faaliyetlerinin kalitesini etkilemektedir. Bu çalışmada e-öğrenme ortamlarındaki derslere öğrencilerin daha aktif bir şekilde katılmalarını sağlayan, ders içeriği ile öğrenci ve öğretmenin etkileşiminin en üst seviyeye taşıyan ve ülkemizdeki e-öğrenme alanındaki uygulamalara katkı sağlayan bir ortam geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ortam geliştirilirken çeşitli ticari e-öğrenme sistemleri incelenmiş ve uzman görüşlerine başvurulmuştur. Ortamın geliştirilmesinin ardından ortama ilişkin öğrenci ve uzman görüşlerini belirlemek ve geliştirilen ortamın nitelikleri hakkında temel bir çerçeve çizmek amacıyla alan taraması yöntemi kullanılmıştır. Bu amaç doğrultunda biri öğrencilerle, diğeri de uzaktan eğitim alanında uzman katılımcılarla olmak üzere iki uygulama gerçekleştirilmiştir. Uygulamalarda öncelikle katılımcılara geliştirilen ortam tanıtılmış, ardından da katılımcılarla birlikte ortam kullanılmıştır. Katılımcıların sorularının cevaplanmasının ardından katılımcılardan ölçekler yardımıyla görüşleri alınmıştır. Öğrencilerle basılı ölçek yardımıyla, uzmanlarla da çevrimiçi ölçek kullanılarak veriler elde edilmiştir. Uzmanlara ayrıca 4 adet açık uçlu soru sorularak ortama ilişkin daha detaylı görüşleri alınmıştır. Elde edilen bulgular ışığında ortama ilişkin olarak öğrencilerin ve uzmanların görüşlerinin olumlu yönde olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca uzmanlar, geliştirilen ortamın yeni geliştirilecek benzer ortamlara önderlik edeceğini, öğrencilerin bu ortamla birlikte anında geri bildirim alabilecekleri, ortamda öğrenci-öğrenci, öğrenci-içerik ve öğrenci-öğretmen etkileşiminin çoklu ortam öğeleri ile birlikte eş zamanlı olarak sağlanacağını belirtmişlerdir. Uzaktan eğitimde kalitenin arttırılması için bu tür uygulamaların yaygınlaştırılması gerekmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectUzaktan Eğitim, Çevrimiçi Öğrenme Ortamları, Eş zamanlı eöğrenme, Etkileşimtr_TR
dc.subjectDistance Education, Online Learnin Environments, Synchronous E-Learning, Interactiontr_TR
dc.titleEş zamanlı çevrimiçi bir öğrenme ortamı tasarımıtr_TR
dc.title.alternativeDesigning a synchronous online learning environmenttr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
276125.pdf1.14 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.