Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3438
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorŞahin Timar, Zeynep-
dc.date.accessioned2022-05-10T12:50:10Z-
dc.date.available2022-05-10T12:50:10Z-
dc.date.issued2010-01-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3438-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Çoklu Zeka Kuramı temel alınarak hazırlanan web tabanlı öğretim materyalinin öğrencilerin başarıları üzerindeki etkilerini araştırmaktır.Web tabanlı öğretim materyali hem ders anlatımı sırasında hem de ders sonrası evde ek kaynak olarak kullanıldı. Materyal, Çoklu Zeka Kuramı'nı temel alan derslerin, internet ortamına aktarılarak Fen ve Teknoloji dersi için kaynak olarak kullanılması amacıyla araştırmacı tarafından geliştirildi.Çalışma, Trabzon Merkez Mimar Sinan İlköğretim Okulu'ndaki 68 öğrenci ile yürütüldü. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan web sitesindeki kayıtlarla, başarı testleriyle, ders esnasında elde edilen gözlemlerle ve öğrencilerle yapılan mülakatlarla ve çalışma yapraklarıyla elde edilmiştir.Araştırmanın sonucunda ÇZK'ya dayalı web tabanlı hazırlanan bilgisayar destekli materyalin öğrencilerin başarısını artırmada etkili olduğu, öğrencilerin konuyu anlamasına yardımcı olduğu, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırdığı, derse aktif katılımın artmasına neden olduğu, öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve materyalin öğrencilerin baskın zeka alanlarına hitap etmede başarılı olduğu belirleniştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda ÇZK'ya dayalı web tabanlı hazırlanan bilgisayar destekli materyaller hazırlanması gerektiği önerisinde bulunulmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.subjectÇoklu Zeka Kuramı, Web destekli öğretim, Öğrenci BaĢarısıtr_TR
dc.subjectWeb based teaching, Multiple Intelligences Theory, Student Achievementtr_TR
dc.titleÇoklu zeka kuramına göre hazırlanan web destekli materyalin öğrenci başarısına etkisinin değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeThe evaluation of web based material that is prepared in accordance with the multiple intelligence theorytr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
259856.pdf1.96 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.