Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3427
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorAbdüsselam, Mustafa serkan-
dc.date.accessioned2022-05-10T10:34:19Z-
dc.date.available2022-05-10T10:34:19Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3427-
dc.description.abstractTeknolojinin gelişimi birçok alanda olduğu gibi matematik öğretimi alanında daetkisini göstermektedir. Bilgisayar ortamında matematik öğretimi gerçekleştirebilmekamacıyla birçok mikrodünya hazırlanmıştır. Bu çalışmada oluşturmacı yaklaşım izlenmişolup, matematiksel ifadelerin çalışma yapraklarıyla desteklenerek, hem cebirsel hem degrafiksel olarak (1B, 2B, 3B türlerini içeren ?Sihirbaz Menüsü? yardımıyla) sunulmasıamaçlanmıştır. Program, hazırlanmış simgelerden, formül hesaplamalarından,sınıflandırılmış 1B, 2B, 3B grafiklerden, cebirsel fonksiyonlar ve bilgisayar ortamındaöğrencilerin kendi oto kontrolleriyle uygulayabilecekleri trigonometrik ifadelerdenoluşmaktadır. Öğrencilerin girdiği verilerle istenilen çizimler oluşturulabilmektedir.Çalışmada denklemlerin analizi ve grafiklerin elektronik ortama taşınmasıaçıklanmaktadır. Program Delphi yazılım geliştirme ortamıyla oluşturulmuştur.Yazılım tasarımı öncesinde 20 matematik öğretmenine ve 20 öğrenciye ihtiyaçanalizi anketi uygulanmıştır. Anket bulgularının yorumlanması neticesinde; matematiköğretmenlerinin çoğunluğu, matematik alanında bir matematik yazılımının gerekliliğihususunda görüş ifade etmişlerdir. Bu yazılım hedef kitlenin beklentileri ve önerileridoğrultusunda geliştirilmiştir. Yazılımda üzerine yazı yazılabilen, matematiksel ifadelergirilerek grafiklerin çizilebileceği ve bunların kontrol edilebileceği bir alanoluşturulmuştur. Ayrıca hesap makinesiyle hesaplamaların yapılabileceği, kullanıma hazırcebirsel ve trigonometriksel ifade ve simgelerin kullanabileceği bir ortam geliştirilmiştir.Yazılım da DELPHİ dili ve PARADOX veri tabanı kullanılmıştır.Çalışmada deney ve kontrol grupları oluşturulmuş olup, çalışma sonunda deneygrubunun daha başarılı olduğu gözlenmiştir. Öğrencilere; yazılımı değerlendirme, BDMÖanketi uygulanmış, matematik öğretmenlerine ise; BDMÖ anketi ile yazılımın müfredata,programa, biçime, öğretime uygunluğunu ölçme anketleri uygulanmıştır. Geliştirilenyazılımının değerlendirme sonuçları olumlu olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectBilgisayar Destekli Öğretim, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Mikrodünyalar, Denklem Analizi, Grafik Çizimi.tr_TR
dc.subjectComputer Assisted Instruction, Computer Assisted Math Teaching, Microworlds, Constructive Approach, Analaysis of Aquations, Drawing Graphs.tr_TR
dc.titleMatematiksel denklem ve ifadelerin bilgisayar ortamında grafikleştirilerek öğretilmesinin eğitime katkılarıtr_TR
dc.title.alternativeThe contribution of teaching mathematical equation and expressions by using computer graphics to educationtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
182973.pdf2.76 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.