Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3426
Başlık: İlköğretim II. kademe bilgisayar ders müfredatına proje tabanlı öğretim yöntemiyle yeni bir yaklaşım
Diğer Başlıklar: A new approache to the curriculum for computer lessons at second stage of primary education via project based learning method
Yazarlar: Haliloğlu (Tatlı), Zeynep
Anahtar kelimeler: Proje Tabanlı Öğrenme, Bilgisayar Okur- Yazarlığı, Entegre Öğretim Programı;Project Based Learning, Computer Literacy, integrated Teaching Programme
Yayın Tarihi: Ağu-2005
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü
Özet: Çalışmada, öncelikle Proje tabanlı öğrenme ve bilgisayar ders uygulamaları ile ilgili literatür çalışmasına yer verildi. İkinci aşamada, ilköğretim II. kademede okutulmakta olan (seçmeli) bilgisayar derslerinde kullanılmak üzere mivfer derslerin konularından seçilen proje tabanlı etkinlikler geliştirildi. Geliştirilen etkinliklerden birkaç örnek seçilerek ikisi Trabzon il merkezinde olmak üzere toplam üç okulda Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü mezunu bilgisayar öğretmenlerince uygulandı. Uygulama sonunda geliştirilen etkinliklerin, bilgisayar derslerini ve bilgisayar öğretmenini ne yönde etkilediği ve bilgisayar derslerinin, geliştirilen proje tabanlı etkinlikler ile yürütülmesi karşısında Türkçe, Matematik, Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler (Vatandaşlık ve insan haklan, İnkılap tarihi) öğretmenlerinin tutumlarının nasıl olduğu yapılan mülakatlar yardımıyla tespit edilmeye çalışıldı. Çalışma disiplinler arası öğrenme, proje tabanlı öğrenme ve bilgisayar eğitimini ortak bir paydada buluşturmuştur. Sonuç olarak geliştirilen etkinliklerin, disiplinler arası ve kalıcı öğrenmeyi desteklediği, öğretmen ve öğrenciler üzerinde olumlu etki bıraktığı gözlenmiştir.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3426
Koleksiyonlarda Görünür:Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
171006.pdf20.69 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.