Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3417
Başlık: | Türk kamu yönetiminde yönetici geliştirme (Mülki idare amirleri örneği) |
Diğer Başlıklar: | anagement development within the Turkish public administiration (Case study: District governors) |
Yazarlar: | Avcı, İbrahim |
Yayın Tarihi: | Haz-2004 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Özet: | Yönetimin doğasındaki belirsizlik nedeniyle üzerinde herkesçe uzlaşılan bir tanımı bulunmamaktadır. Yönetim; planlama, örgütleme, yürütme, eşgüdüm ve denetim süreçlerini içerir. Yönetme işinin yapılmasında teknik, insan ilişkileri ve kavramsal yönetim becerilerine gereksinim duyulur. Yöneticinin örgütte yaptığı işin türü ve bulunduğu pozisyona göre ihtiyaç duyacağı yönetim becerilerinin niteliği de değişebilir. Esas itibariyle değişmeyen ise, yöneticiliğin, bilgiye, karara ve kişiler arası ilişkilere ilişkin rolleri yerine getirmeyi içermesidir. Örgütler, içinde bulundukları hızlı ve sürekli biçimde değişen rekabetçi çevrede varlıklarını sürdürebilmek için değişimi zamanında hissetmek, doğru anlamak ve kendilerini değişen şartlara zamanında adapte etmek zorundadır. Bir örgütün en değerli varlıklarından biri, değişimle baş edebilmede anahtar konumdaki yöneticileridir. Bu işlevi yerine getirebilmeleri için yöneticilerin sürekli gelişmeleri gerekmektedir. Yönetici geliştirmenin, yöneticinin halen bulunduğu pozisyondaki etkinlik ve performansını yükseltmek ve yetenekleri ölçüsünde, daha üst mevkilere hazırlanması biçiminde kısa ve uzun vadeli amaçları vardır. Yönetici geliştirme yaklaşımı bakımından; öğrenme, eğitim, yetiştirme ve geliştirme kavramlarının iyi anlaşılması önemlidir. Örgütsel yapı ve kültür gibi faktörler yanında, kullanılan yöntemler de yönetici geliştirme faaliyetinin sonuçlarını etkiler. Yönetici geliştirmeyle ilgili pek çok yaklaşım vardır. Çünkü, yönetimin en iyi tek bir yöntemi bulunmadığı gibi, yönetici geliştirmenin de en iyi tek bir yolu bulunmamaktadır. Farklı ülkelerde, yönetici yetiştirme ve geliştirmeye ilişkin farklı sistemler oluşturulmuştur. Bu çalışmada, mülki idare amirlerine uygulanan eğitim ve geliştirme programlarının etkinliği irdelenmektedir. Genel olarak, mülki idare amirlerine uygulanan eğitim programlarının yöntem ve içerik bakımından gözden geçirilmeye muhtaç olduğu görülmektedir. There is an uncertainty in the nature of management concept; that's why, there is also no unique definition of ' management' upon which everybody agrees. Management includes the disciplines of planning, organizing, performing, coordinating and controlling. Manager has to have technical and conceptual capability, ability in understanding human relations and leading human resources. The type and level of these capabilities and abilities required vary according to the level and type of managerial duties. What remains unchanged is the role of management in processing of information, in decision making mechanism and in regulation of inter-functional relations. Organizations have to perceive potential changes, understand what need to be done and adapt themselves accordingly at the right time in order to be able survive. The most valuable assets of an organization are its human resources including managers. This requires the training of managers in change engineering. The short term objective of management development is to improve the effectiveness resulting in increased performance. On the other hand, the long term objective is designing the career path of managers within the organization according to the future needs. According to management development approach, the key concepts such as learning, training, educating and developing must be well understood. There are some factors such as organizational structure and culture and the methods used which influence the success of management development. There is no unique and best method of managing; this argument is true for management development as well. In this study, it was tried to determine the effectiveness of the education and training programs which are officially applied on public sector managers (district governors) development. The conclusion of the overall study is the determination of the fact that training programs do not cover all up-to-date requirements and they have to be revised regarding both content and methods applied. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3417 |
Koleksiyonlarda Görünür: | İşletme |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
146960.pdf | 21.05 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.