Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3260
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKalaycı, Cemalettin-
dc.date.accessioned2022-04-29T08:07:18Z-
dc.date.available2022-04-29T08:07:18Z-
dc.date.issued2004-05-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3260-
dc.description.abstractElektronik ticaret işlem maliyetlerini, araştırma maliyetlerini azaltarak, rekabeti artırarak ve iş sürecini hızlandırarak verimliliği artırmaktadır. Özellikle internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte bir yandan e-ticaret sürecine katılımcılar artarken, diğer yandan da e-ticaret hacminin toplam ticaret hacmi içindeki payı hızlı bir şekilde büyümektedir. E-ticaret hacminin hızlı bir şekilde artmasının temel nedeni e-ticaretin sağladığı zaman ve maliyet avantajları ve firmaların rekabet sürecinde geri kalmama endişeleridir. E-ticaret hızlı bir şekilde yaygınlaşırken ülke ekonomilerinde ve toplumsal yaşamda önemli etkiler meydana getirmektedir. îşlem maliyetleri dış ticaret alanında da önemli bir yere sahiptir. Dış ticarette kırtasiyecilik ve prosedür maliyetlerinin ticareti yapılan malın değerinin %10-15 kadar olduğu tahmin edilmektedir. Ticarette kağıt temelli belgeleme prosedürlerine olan ihtiyacın ortadan kaldırılması durumunda önemli ekonomik tasarruflar sağlanması beklenmektedir. Ortaya çıkan maliyet ve zaman tasarrufları ülkeleri elektronik dış ticaret sürecine yöneltmektedir. Bu çalışmada örnek bir elektronik dış ticaret modeli ortaya koyulmuştur Electronic Commerce improves efficiency by reducing transaction and research costs, increasing competitiveness and accelerating business process. With the widespread use of internet, not only the participation in e-commerce but also e-commerce volume as a part of total commerce volume has been steadily and rapidly increasing. The main reason of the rapid increase in e-commerce is the time and cost advantages from it and the fear of lacking of being competitive. On the one hand e-commerce has been getting a widespread use; it has had great influences in both economies and social life in the world on the other. Transaction costs are also important in foreign trade. It is estimated that paperwork and procedures costs consist of 10-15 percent of the total value of the product being traded. It is expected that a great amount of savings in economic terms will be achieved by the elimination of the need of the paper-based documentary procudure in trading. Emerging savings of time and cost have directed countries toward electronic foreign trade. In this work, an electronic foreign trade model is detailed.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.titleUluslararası elektronik ticarettr_TR
dc.title.alternativeInternational electronic commercetr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İktisat

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
147089.pdf14.39 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.