Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3255
Başlık: Alışveriş bağımlılığına etki eden demografik faktörler ve sosyal aktiviteler
Diğer Başlıklar: Demographic characteristics and social activities that affect compulsive buying
Yazarlar: Ölçün, Aslı
Anahtar kelimeler: Bağımlılık, Alışveriş Bağımlılığı, Tüketici, Tüketici Satın Alma Davranışı, Demografik Özellikler ve Sosyal Aktiviteler;Addiction, Compulsive Buying, Consumer, Consumer Buying Behaviour, Demographic characteristics and Social Activities
Yayın Tarihi: May-2017
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Alışveriş bağımlılığı" konsepti ülkemizde yeni yeni yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu sebeple hakkında çok fazla araştırmanın bulunmadığı bu konuya bu araştırma ile katkı sağlanmak istemiştir. Genellikle yapılan araştırmalar yurtdışında yapılmış olup, tek bir demografik özelliğe odaklanılmıştır. Türkiye'de geniş çaplı bir araştırmanın yapılmaması sebebiyle bu araştırmada bütün demografik özellikler ve buna ek olarak sosyal aktiviteler incelenmiştir. Anket ile yapılan araştırma Trabzon ilinde 350 kişiye uygulanmış veriler IBM SPSS 20.0 istatistiksel analiz programı ile analiz edilerek sonuçları yorumlanmıştır. Bulunan sonuçlara göre, demografik özellikler içerisinden cinsiyet, eğitim durumu, meslek ve medeni durumdan fark çıkmıştır. Fakat sosyal aktiviteler içerisinden herhangi bir farklılık çıkmamıştır. Çoğunlukla fark çıkan faktörler ise, alışveriş yapma ve para harcama sıklığı ve alışverişten alınan haz faktörüdür. Buradan hareketle alışveriş sonrası araştırmaya katılan çoğu tüketicinin herhangi bir suçluluk hissetmediği sonucuna ulaşılabilir. Anahtar Sözcükler: Bağımlılık, Alışveriş Bağımlılığı, Tüketici, Tüketici Satın Alma Davranışı, Demografik Özellikler ve Sosyal Aktiviteler The concept of "Compulsive Buying" has just begun to spread in our country. For his reason, this research wants to contribute to the subject that does not have research about it. Generally, researches have been done abroad and focused on only one demographic characteristic. Because of the lack of extensive research in Turkey, all demographic characteristics and social activities have been examined and investigated in this research. Survey was applied to 350 people in Trabzon city and the results were analyzed by using IBM SPSS 20.0 statistical analysis program. According to the results, demographic characteristics differed from gender, educational status, occupation and marital status. But there is no difference in social activities. The most notable factors are the frequency of shopping and spending and the pleasure factor from shopping. From here it is possible to reach the conclusion that most consumers who participate in the post-shopping survey do not feel any guilt. Keywords:Addiction, Compulsive Buying, Consumer, Consumer Buying Behaviour, Demographic characteristics and Social Activities.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3255
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
465797.pdf2.33 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.