Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3249
Başlık: Tüketicilerin hedonik tüketim davranışlarının sosyo-kültürel faktöler açısından incelenmesi
Diğer Başlıklar: Investigation of the consumer's hedonic consumption behavior in terms of socio-cultural factors
Yazarlar: Abdrazkova, Gulzada
Anahtar kelimeler: Tüketim, Tüketim Kültürü, Tüketici Davranışı, Hazcılık (Hedonizm), Hedonik Tüketim.;Consumption, Consumer Culture, Consumer Behavior, Hedonism, Hedonic Consumption.
Yayın Tarihi: May-2017
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Günümüzde tüketim artık sadece fizyolojik ihtiyaçların tatmin edilmesi değildir. Modern tüketim toplumlarında tüketim olgusunun duygusal boyutları da gittikçe önem kazanmaktadır. Böylece tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılaması ile yanı sıra tüketim deneyiminden haz almaya çalıştıkları görülmektedir. Başka bir deyişle, tüketiciler tükettikleri ürünler aracılığı ile duygusal ihtiyaç ve arzularını gidermeye, hayallerini gerçekleştirmeye, çevresindekilere kullandığı ürün yardımıyla kim olduklarını göstermeye çalışmaktadırlar. Söz konusu tüketimin bu boyutu hedonik tüketim ile açıklanmaktadır. Bu tez çalışmasının teorik bölümünde tüketim, tüketim kültürü, tüketici davranışı kavramları açıklanmıştır. Bununla birlikte tüketim tarzları ve bir tüketim tarzı olarak hedonik tüketim hakkındaki bilgilere değinilmiştir. Bu teorik çerçeveden hareketle Trabzon şehrinde yaşayan tüketiciler arasında bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket yardımıyla cevaplayıcıların tüketim davranışlarına sosyo-kültürel faktörlerin etkisi ve hedonik tüketim davranışları tespit edilmiştir. Daha sonra bu iki değişken arasında ilişki incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sosyo-kültürel faktörler ile hedonik tüketim davranışı arasında pozitif ilişki olduğu ortaya çıkmıştır Nowadays the consumption is no longer only the satisfaction of the physiological needs. In the modern consumer society, the emotional dimension of consumption is also gaining importance. Thus consumers are trying to meet their needs as well as trying to take pleasure from the consumption experience. In other words, through the consumed products consumers are focused on living for happiness, taking pleasure, emotions, and self-manifestation.This emotional tendency described as a hedonic consumption behavior which is a subject of this study. The consumption, consumer culture and consumer behavior concepts are explained in the theoretical part of this thesis work. The definition of the hedonic consumption and the prior researches carried out on this subject were given in this part as well. After this theoretical framework, a survey was conducted among the consumers who live in the Trabzon city. The impacts of socio-cultural factors on respondent's consumption behavior and consumer's hedonic consumption behavior have been identified with the help of a questionnaire. Then the relationship between these two variables was examined. According to the research results, the positive relationship between socio-cultural factors and hedonic consumption behavior was determined
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3249
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
465826.pdf3.86 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.