Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3036
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorYiğit, Fatih-
dc.date.accessioned2022-04-15T10:31:38Z-
dc.date.available2022-04-15T10:31:38Z-
dc.date.issued2006-12-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3036-
dc.description.abstractKüreselleşen dünyamızda ülkeler ve kıtalararası ulaşımın önemi gittikçe artmakta vedaha ekonomik olması nedeniyle deniz taşımacılığı tercih edilmektedir. Ancak diğerulaştırma sistemlerine göre çok ekonomik olan deniz taşımacılığı, denizlerde meydanagelen bazı problemleri de beraberinde getirmektedir. Deniz taşımacılığı ve taşımacılıkkaynaklı atıklar denizlerdeki toplam kirliliğin %20 sini oluşturmaktadır.Gemi kaynaklı deniz kirlenmesi, gemilerin rutin faaliyetlerinden ve kaza sonucuoluşur. Rutin faaliyetler sonucu oluşan kirlenmede, gemiler uluslararası kurallarauymaksızın atıklarını denizlere boşaltmaktadır. Kaza sonucu oluşan kirlenmede tanker vetehlikeli yük taşıyan gemilerin deniz çevresinde oluşturduğu kirlilik önemli problemleryaratmaktadır. Gemi kaynaklı kirleticiler deniz canlılarına zarar vermekte, insan sağlığınıdolaylı olarak etkilemekte, denizlerin çeşitli amaçlar için kullanım olanaklarınısınırlamaktadır.Bu çalışma ile, gemilerden kaynaklanan kirlenme çeşitleri, oluşum tipleri, sintinebalast ve evsel nitelikli atık sulardan kaynaklanan kirlenmenin tanımlanması, çözümönerileri, çevresel etkileri, ulusal ve uluslararası hukuk açısından değerlendirilmesi ortayakoyulmuştur. Ayrıca Trabzon Limanının atık kabul tesisleri ayrıntılı olarak incelenmiş vebu tesislerin uluslararası standartlarda ve Gemilerden Atık Alınması ve Atıkların KontrolüYönetmeliği'nde verilen Atık Kabul Tesisleri Yeterlik Kriterlerini sağlamadığıbelirlenmiştir. Yine çalışma kapsamında, Trabzon Limanına gelen gemilerden alınansintine suyu örneklerinde, pH, çözünmüş oksijen, askıda katı madde, yağ ve gres ilekimyasal oksijen ihtiyacı değerlerinin sırasıyla, 7.21-7.88, 4.10-4.50 mg/L, 0.5-21.80 g/L,6-17 g/L ve 688-700 mg/L arasında değiştiği belirlenmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectDeniz Kirliliği, Gemi Kaynaklı Kirleticiler, Sintine Suları, Balast Suları, Trabzon Limanıtr_TR
dc.subjectSea Pollution, Pollution Sources Of Ships, Bilge Water, Ballast Water, Trabzon Seaporttr_TR
dc.titleGemi kaynaklı kirleticiler ve Trabzon limanına gelen bazı gemilerin atıksularının incelenmesitr_TR
dc.title.alternativePollution caused by ships and waste waters of some ships coming Trabzon seaport are searched, and effects on sea environment are determinedtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
183016.pdf947.7 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.