Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3036
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yiğit, Fatih | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-15T10:31:38Z | - |
dc.date.available | 2022-04-15T10:31:38Z | - |
dc.date.issued | 2006-12 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3036 | - |
dc.description.abstract | Küreselleşen dünyamızda ülkeler ve kıtalararası ulaşımın önemi gittikçe artmakta vedaha ekonomik olması nedeniyle deniz taşımacılığı tercih edilmektedir. Ancak diğerulaştırma sistemlerine göre çok ekonomik olan deniz taşımacılığı, denizlerde meydanagelen bazı problemleri de beraberinde getirmektedir. Deniz taşımacılığı ve taşımacılıkkaynaklı atıklar denizlerdeki toplam kirliliğin %20 sini oluşturmaktadır.Gemi kaynaklı deniz kirlenmesi, gemilerin rutin faaliyetlerinden ve kaza sonucuoluşur. Rutin faaliyetler sonucu oluşan kirlenmede, gemiler uluslararası kurallarauymaksızın atıklarını denizlere boşaltmaktadır. Kaza sonucu oluşan kirlenmede tanker vetehlikeli yük taşıyan gemilerin deniz çevresinde oluşturduğu kirlilik önemli problemleryaratmaktadır. Gemi kaynaklı kirleticiler deniz canlılarına zarar vermekte, insan sağlığınıdolaylı olarak etkilemekte, denizlerin çeşitli amaçlar için kullanım olanaklarınısınırlamaktadır.Bu çalışma ile, gemilerden kaynaklanan kirlenme çeşitleri, oluşum tipleri, sintinebalast ve evsel nitelikli atık sulardan kaynaklanan kirlenmenin tanımlanması, çözümönerileri, çevresel etkileri, ulusal ve uluslararası hukuk açısından değerlendirilmesi ortayakoyulmuştur. Ayrıca Trabzon Limanının atık kabul tesisleri ayrıntılı olarak incelenmiş vebu tesislerin uluslararası standartlarda ve Gemilerden Atık Alınması ve Atıkların KontrolüYönetmeliği'nde verilen Atık Kabul Tesisleri Yeterlik Kriterlerini sağlamadığıbelirlenmiştir. Yine çalışma kapsamında, Trabzon Limanına gelen gemilerden alınansintine suyu örneklerinde, pH, çözünmüş oksijen, askıda katı madde, yağ ve gres ilekimyasal oksijen ihtiyacı değerlerinin sırasıyla, 7.21-7.88, 4.10-4.50 mg/L, 0.5-21.80 g/L,6-17 g/L ve 688-700 mg/L arasında değiştiği belirlenmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Deniz Kirliliği, Gemi Kaynaklı Kirleticiler, Sintine Suları, Balast Suları, Trabzon Limanı | tr_TR |
dc.subject | Sea Pollution, Pollution Sources Of Ships, Bilge Water, Ballast Water, Trabzon Seaport | tr_TR |
dc.title | Gemi kaynaklı kirleticiler ve Trabzon limanına gelen bazı gemilerin atıksularının incelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Pollution caused by ships and waste waters of some ships coming Trabzon seaport are searched, and effects on sea environment are determined | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
183016.pdf | 947.7 kB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.