Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2910
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKarımı, Mohammad Tordi-
dc.date.accessioned2022-04-11T11:02:28Z-
dc.date.available2022-04-11T11:02:28Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2910-
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, Trabzon'un Araklı ilçesinde bulunan iki açıklıklı öngerilmeli I kirişli Karadere köprüsünün doğrusal ve doğrusal olmayan analizleri, sonlu eleman yöntemi kullanılarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Köprünün sonlu eleman yöntemi için SAP2000 paket programı kullanılmış ve bu program yardımıyla, benzeştirilmiş üç deprem ivme kaydı kullanılarak köprünün, farklı çaplara ve yükseklere sahip kolonlarının dinamik davranışları incelenmiştir. Bu amaçla, köprünün kolonları ve öngerilmeli kirişlerinde oluşan yerdeğiştirmeler, taban kesme kuvvetleri ve deprem performans düzeyleri elde edilerek sonuçlar karşılaştırılmıştır. Ayrıca XTRACT programı ile doğrusal olmayan analizler için moment-eğrilik ve kuvvet-moment (P-M) etkileşim yüzey değerleri elde edilmiş ve SAP2000 programına gerekli veriler işlenerek plastik mafsal analizleri gerçekleştirilmiştir. Bu tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; genel bilgiler, literatür çalışmaları, öngerilmeli I-kirişli köprülerin hesap ve tasarımı ile ilgili genel bilgiler ve formülasyon yöntemleri verilmektedir. İkinci bölüm; köprü ile ilgili yapılan çalışmaları, malzeme bilgilerini ve uygulanan yüklerin tanımlamalarını içermektedir. Üçüncü bölümde; elde edilen bulgu ve irdelemelere yer verilmektedir. Dördüncü bölüm; tez çalışmasından elde edilen sonuç ve önerilerden oluşmaktadır. Son olarak, referanslar ve özgeçmiş sunulmaktadır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectPrekast Karayolu Köprüsü, Malzeme Özelliği, Modal Analiz, Elastomer Mesnet, yerdeğiştirmeler, Sonlu Eleman Modeltr_TR
dc.subjectPrecast Highway Bridge, Material Properties, Modal Analysis, Elastomer Bearing, displacements, Finite Element Modeltr_TR
dc.titleDinamik yüklere maruz iki açıklıklı prekast öngerilmeli karayolu köprülerinin doğrusal ve doğrusal olmayan analizlerinde performans değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeDynamic performance evaluation of two-span precast-prestressed concrete highway bridges by linear and nonlinear analysis methodstr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İnşaat Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
557032.pdf7.71 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.