Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2905
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorRahwan, Bashir Rahmoun-
dc.date.accessioned2022-04-11T10:58:45Z-
dc.date.available2022-04-11T10:58:45Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2905-
dc.description.abstractBoğaziçi Asma Köprüsü, Türkiye'deki uzun açıklıklı asma köprülerden biridir. 1973 yılında trafiğe açılmış ve o günden bu yana İstanbul'un trafik ağındaki en önemli bağlantılardan biri olmuş, 1074 metre uzunluğunda bir ana açıklığa sahip ve askılarının orijinal yapılandırması ters V biçiminde olan bir yapıdır. Ocak 2004'te meydana gelen bir fırtına sırasında köprünün Avrupa tarafındaki kulesine yakın bir askı-tabliye bağlantısında oluşan hasar köprüde eğik veya düşey askıların kullanılması konusunda bir tartışma başlatmıştır. Temmuz 2015'te, askılar değiştirilmiş ve askılar düşey olacak şekilde değiştirilmiştir. Bu çalışmada, geometrik olarak lineer olmama dikkate alınarak Boğaziçi Asma Köprüsünün eğik ve düşey askılarla karşılaştırmalı iki boyutlu (2B) ve üç boyutlu (3B) sonlu elemanlar analizi gerçekleştirilmiştir. Önce iki boyutlu (2B) ve üç boyutlu (3B) sonlu eleman modelleri kullanılarak köprünün eğik askılarla statik ve dinamik analizleri yapılmıştır. Sonra, köprünün aynı boyutlarda sonlu eleman modelleri ile aynı analizler gerçekleştirilmiş, ancak eğik yerine düşey askılar kullanılmıştır. Dinamik analizde, yer hareketleri için 1999 Kocaeli Depremi Gebze istasyon kayıtlarının GBZ000 bileşeni kullanılmıştır. Eğik ve düşey askılarla hem iki boyutlu (2B) hem de üç boyutlu (3B) statik ve dinamik analizler ile elde edilen yer değiştirme ve iç kuvvetler hesaplanmış ve birbiriyle karşılaştırılmıştır. Tüm sonlu elemanlar modelleri, analizleri ve hesaplamaları SAP2000 programı ile gerçekleştirilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectAsma Köprü, Eğik Askı, Düşey Askı, Statik Analiz, Dinamik Analiz, Zaman Tanım Alanında, Geometrik Olarak Lineer Olmama Analizitr_TR
dc.subjectSuspension Bridge, Inclined Hanger, Vertical Hanger, Static Analysis, Dynamic Analysis, Time History, Geometric Nonlinearitytr_TR
dc.titleBoğaziçi Asma Köprüsü'nün askılarının değişiminden önce ve sonraki yapısal davranışının incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of structural behaviour of Bosporus Suspension Bridge before and after the changing of the hangerstr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İnşaat Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
594828.pdf6.47 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.