Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2891
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kol, Yaşar | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-11T08:00:01Z | - |
dc.date.available | 2022-04-11T08:00:01Z | - |
dc.date.issued | 2009-07 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2891 | - |
dc.description.abstract | Son yıllarda hizmet içi eğitim önemi giderek artan ve daha fazla gerek duyulan bir etkinlik olmaktadır. Ülkeler artık hizmet içi eğitim etkinliğine bir yatırım olarak bakmakta ve daha fazla finansal destek sağlamaktadırlar. Çünkü yaşanan hızlı bilgi değişimi ve teknolojinin sürekli gelişmesi kurumların personelini eğiterek bu koşullara uyum sağlamasını gerektirmektedir. Personelin sürekli değişen ve gelişen koşullara uyum sağlamasının en etkin yolu da hiç şüphesiz sürekli ve sistemli bir şekilde uygulanan hizmet içi eğitim etkinliğidir.Eğitimin kurumsal boyutu olan hizmet içi eğitim; bireysel ve kurumsal yararlılık esasına dayanan bir eğitim etkinliğidir. Ülkemizde Devlet Memurları Kanunu'nda düzenlenmiş olan hizmet içi eğitim etkinliğinin temel hedefi kamu personelinin yetişmesini sağlamak, verimliliğini artırmak ve daha ileriki görevlere hazırlamaktır. Kanuna göre tüm kamu kurumları eğitim birimi kurarak hizmet içi eğitim etkinliğini uygulamak zorundadır. Fakat yasal zorunluluk olmasına rağmen ülkemizde kamu kurumları tarafından ihmal edilen, önem verilmeyen ve gerekliliğine çok fazla inanılmayan bir etkinlik durumundadır.Bu çalışmada, önemli ve gerekli olmasına rağmen kamu kurum ve kuruluşlarında etkin ve verimli bir şekilde uygulanamayan hizmet içi eğitim incelenmeye çalışılmıştır. Hizmet içi eğitimin ne olduğu, amaçlarının ve yararlarının neler olduğu, neden önemli olduğu, ne gibi farklı özelliklere sahip olduğu, uygulama türleri ve yöntemlerinin neler olduğu açıklanmıştır. Hizmet içi eğitimin neden gerekli olduğu konusu üzerinde durularak Türk kamu yönetiminde uygulamasının nasıl olduğu ve uygulanmasında karşılaşılan sorunların neler olduğu anlatılmıştır.Sonuç olarak ülkemizde kamu kurum ve kuruluşlarında hizmet içi eğitimin etkin ve verimli olarak uygulanmadığı, uygulama alanında birçok sorunun olduğu vurgulanmış ve bu sorunlara çözüm olacak öneriler belirtilmiştir. In recent years in-service training is becoming an activity rising in importance and needed gradually more than before, and are seen as an investment and allocated more financial support by countries. Changing in information and rapid technological improvements changes necessitates adaptive measures for organizations in order to adapt to these new conditions by training their staff. There is no doubt that the most effective way of adapting staff to changing and developing conditions is a constant and systematic training activity.As an institutional dimension of education in-service training is a training activity based on individual and institutional utility. The primary goal of in-service training enacted in Turkey by Civil Servants Law is to enable to increase the qualities and efficiencies of civil servants and to prepare them to a higher position. According to Civil Servants Law application of in-service training is necessary activity for public organizations by establishing a training unit. Although it is a legally binding activity it is ignored, not paid attention to and believed in, by Turkish public organizations.In this thesis it has been examined in-service training, which important and necessary, not applied in Turkish public organization effectively and efficiently. In this context, what are the definitions, objectives, benefits, features, exercising methods of in-service training is explained at first. After the reasons for in-service training are indicated, in-service training experience in Turkish public administration and difficulties in applications are summarized.It has been concluded that in-service training in Turkish public organizations is not effective and efficient and it has been emphasized that there are several problems in applications. In the end it has been indicated to solution offers. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.title | Türk kamu yönetiminde hizmet içi eğitim | tr_TR |
dc.title.alternative | In-service training in the Turkish public administration | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Kamu Yönetimi |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
249795.pdf | 653.76 kB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.